Артефакти и стари снимки
Модератор: scleri
- Гео, граф
- Наркоман
- Мнения: 15903
- Регистриран на: Юли 25, '10, 23:54
- Местоположение: София-Подуенската градинка
Re: Артефакти и стари снимки
Еха, много ме радваш, Клокче ! Значи ще продължавам
......................................................
Медал за пиянство.
Руският цар Петър I не обичал пияниците, затова през 1714г. излезнал с решение как да се справи с този проблем - на алкохолиците бил даван... медал . Медал за пиянство! Теглото на тази прекрасна награда било приблизително 7 кг, при това без веригите, тъй като бил направен от чисто желязо. Медалът "връчвали" в полицейското управление, а конструкцията на врата се закрепвала по такъв начин, че "награденият" не можел да си я свали сам. Пияницата бил длъжен да носи отличителния си знак в продължение на една седмица. От онези времена е останал един характерен жест като покана за пиене. Почукване с пръст по врата, като знак къде е висял медала.
Ако някой се влюби във вас, бъдете благодарни, защото никой не е длъжен да ви обича!
"Научи се да даваш, защото имаш, а не да взимаш, защото искаш."
Л.М.Бюджолд
"Научи се да даваш, защото имаш, а не да взимаш, защото искаш."
Л.М.Бюджолд
Re: Артефакти и стари снимки
Продължавай, Гео Много харесвам стари снимки, но не им знам историите. Понякога се заглеждам и сама за себе си си съчинявам история, за която снимката ме е подтикнала. Но друго си е истинската история.
- Гео, граф
- Наркоман
- Мнения: 15903
- Регистриран на: Юли 25, '10, 23:54
- Местоположение: София-Подуенската градинка
Re: Артефакти и стари снимки
Карлота Ферейра е уругвайка, която е водила бурен и скандален начин на живот. Увековечена от Хуан Мануел Бланес през 1883г. Този портрет се превръща в икона на уругвайското изкуство. Портрета е изложен в Националния музей за изящни изкуства в Монтевидео.
Ако някой се влюби във вас, бъдете благодарни, защото никой не е длъжен да ви обича!
"Научи се да даваш, защото имаш, а не да взимаш, защото искаш."
Л.М.Бюджолд
"Научи се да даваш, защото имаш, а не да взимаш, защото искаш."
Л.М.Бюджолд
Re: Артефакти и стари снимки
С удоволствие ще се включа в тази тема, Гео. Пусто, вече се прибрах в София, иначе на село имам уникални снимки на дядовците, прадядовците и бабите. Ще ги преснимам при първа възможност, защото ми се иска да ги покажа, разказвайки техните удивителни истории. Само ще кажа, че единият от дядовците ми явно е бил мафиот. Забогатял внезапно в щата Охайо в САЩ някъде в началото на миналия век. Както си бил прост миньор, изведнъж взел да изкупува мини. Като си идвал в България да види семейството си, не давал заеми на бедните си роднини, а им купувал и подарявал цели магазини в Цариград, заредени със стока, за да могат те да завъртят търговия и да си стъпят на краката. На жена си - баба ми Вела, която помня, и която се карала на мъжа си, че е прекалено щедър и че все пак 5 деца имат, отвръщал: "Не бой се, Вело, парите ми са колкото пясъка в пустинята, аз съм осигурил и внуците на моите внуци". При едно от тези завръщания умира от пневмония и баща ми се ражда 4 месеца след неговата смърт. На снимката, която ще ви покажа, са двамата с шефа на профсъюзите (всички знаем, кой е управлявал профъюзите през 10-20-е години на ХХ в.). На кадъра дядо ми с костюм и вратовръзка седи крак връз крак в едно разкошно кресло, а онзи - мафиотът - стои прав до него. Сещайте се! Никога не бих се досетила за криминалното минало на моя праотец, ако случайно не беше наминал колегата Светослав Пинтев, който много се интересува от историята на мафията, и не беше налетял на тая снимка. Човекът ми поднесе истината така: "Ъъъъ... Миленка, що не седнеш? Не, седни, седни! Имаш очите на дядо си. Той вероятно е бил много добър човек, м?" Обяснявам, че дори баща ми не го е виждал и разказвам житието-битието му. Светльо кима, кима с глава като загрижен лекар и накрая изстреля: "Ти си внучка на Кръстника".
Само че Голямата депресия изяжда парите на "Кръстника" и когато с братовчед ми открихме чековата книжда на дядо ни и се опитахме да намерим банката, се оказа, че тя е фалирала през 1930 г.
Само че Голямата депресия изяжда парите на "Кръстника" и когато с братовчед ми открихме чековата книжда на дядо ни и се опитахме да намерим банката, се оказа, че тя е фалирала през 1930 г.
- Мария Николова
- Наркоман II ранг
- Мнения: 31752
- Регистриран на: Ное 28, '09, 23:44
- Местоположение: Нова Загора
Re: Артефакти и стари снимки
Забелязвате ли колко е пухкава Карлота?
Нищо не казвам.
Нищо не казвам.
Най-голямото добро, което можеш да направиш за някого, е не да му покажеш богатствата си,
а да му разкриеш неговите.
а да му разкриеш неговите.
Re: Артефакти и стари снимки
Има магнетизъм в тази жена. Няколко пъти гледам снимката и осъзнавам, че не е красавица, но нещо ме привлича в нея и не знам, излъчването и, стойката, тоалетът, тя знае, че е обожавана. Веднага се сетих за един сонет (може би?) на Шекспир. Преводът е на Валери Петров
130
Устата ѝ не са корали нежни;
очите ѝ не са съвсем звезди;
тя няма „къдри-злато"; „преспи снежни"
не бих нарекъл нейните гърди.
Не ѝ е „бяла лилия" ръката;
страни „същински рози" няма тя;
дъхът ѝ не напомня аромата,
излъхван от априлските цветя.
Не пърха като нимфа тя, признавам;
гласът ѝ като арфа не звъни;
но все таки, Бог вижда, не я давам
за никоя от „дивните жени",
залъгвани от другите поети
със хиляди сравнения превзети.
130
Устата ѝ не са корали нежни;
очите ѝ не са съвсем звезди;
тя няма „къдри-злато"; „преспи снежни"
не бих нарекъл нейните гърди.
Не ѝ е „бяла лилия" ръката;
страни „същински рози" няма тя;
дъхът ѝ не напомня аромата,
излъхван от априлските цветя.
Не пърха като нимфа тя, признавам;
гласът ѝ като арфа не звъни;
но все таки, Бог вижда, не я давам
за никоя от „дивните жени",
залъгвани от другите поети
със хиляди сравнения превзети.
Re: Артефакти и стари снимки
Тази жена излъчва първична, животинска чувственост, Клокче! Не сексапил, не финес, а именно животинска чувственост. Няма мъж, ако ще професор от Харвард да е, който да устои на това.
Re: Артефакти и стари снимки
Аз не съм професор от Харвард, може би за това се наложи два пъти да се върна да проверя баш точно за тая аржентинската буля ли иде реч. Мен ако питате ако лъха нещо от тази фея то това е една сто процентова мъжественост. Толкова е мъжествена че чак ще получа комплекс за малоценност.
Преди време из нета се въртеше една групова снимка на красавиците от харема на иранския шах ли беше, на пакистанския ли беше, във всеки случай на някой от тоя край. Красавиците харемски имаха по-буйни мустаки от моите в юношеските ми години. Ха обяснете ми защо точно за тази снимка се сетих още в първия момент в който зърнах аржентинската миска.
Преди време из нета се въртеше една групова снимка на красавиците от харема на иранския шах ли беше, на пакистанския ли беше, във всеки случай на някой от тоя край. Красавиците харемски имаха по-буйни мустаки от моите в юношеските ми години. Ха обяснете ми защо точно за тази снимка се сетих още в първия момент в който зърнах аржентинската миска.
Re: Артефакти и стари снимки
Да,на мен тази дама също ми изглежда много мъжествена
Re: Артефакти и стари снимки
Склери, трябваше да видиш физиономията на Лалето, когато му показах въпросната мацка! Ич не я ареса!
Ето ти ги иранските кадъни да им се полюбуваш:
А таз шармантна жена в средата на почетното място е имала над 100 любовника, 13 от които се самоубиват след като ги отхвърля. Тя е иранската принцеса Захра хан Тадж ес-Салтан.
Ето ти ги иранските кадъни да им се полюбуваш:
А таз шармантна жена в средата на почетното място е имала над 100 любовника, 13 от които се самоубиват след като ги отхвърля. Тя е иранската принцеса Захра хан Тадж ес-Салтан.