Сицилия
Модератор: scleri
Сицилия
Ще драсна няколко реда за вас след пътуването , пък и някоя снимка от пътешествието за сутрешното кафе
Да започна с това , че пътуването беше планирано отдавна , в друг формат , а после вече нямаше как да променям нищо и се наложи да замина , независимо че всички разумни аргументи сочеха обратното.
Понеже много са ми я хвалили , и понеже съм била в почти всички части на континентална Италия , заминах без особен ентусиазъм ден преди великден и рождения ми ден.
Така или иначе не беше евтина дестинацията и реших че просто ще се възползвам от морето по никое време .
Излитането е от Терминал едно , с чартъри, кацането е едно пируетно постижение поради заходите над морето и близостта на пистите до залива , но иначе топлото море си носи своя изумруден цвят и своята екзотика.
палермо от въздуха
Купонът и изненадите започнаха непосредствено след кацането.
Трябва да кажа за незапознатите , че това е най големия остров в Средиземно море и е така локиран , че африка тунис ви е на 130 км , малта е на един хвърлей място , а континентална Италия е просто отсреща . Още като им видиш местното знаме трябва да ти е ясно , че това е странен регион със странни 5 милиона население , за които ще пиша по надолу
Претенцията на туроператора за Лукс се оказа напълно неадекватна , но така или иначе седмицата като ще я караш там - правиш каквото можеш според обстоятелствата. Местото където бяхме е наистина тропически рай и с огромен потенциал , обаче обитавано от сицилиански персонал , абсолютно ватърничав неорганизиран мързелив и толкова непукисти , че просто се чудиш това реалност ли е.
Там животът тече бавно , островът е обграден от три топли морета пълни с риба , на него кацат туристи от цял свят , пече зверски духа вятър обаче , винаги има облачета , които с вятъра държат температурите доста ниски за тази ширина . Вали тропически дъжд , после спира като отрязано с нож.
Етна си е 3300 метра напълно активен , черен нагоре от лифта и димящ , от поне половината кратери , въпреки че горе са няколкото най големи. Градовете край моретата са красиви и пасторални .Селата са пълни с ферми във вътрешността и доста от мизерните и вредните производства на Италия са изнесени по островите заради местните начини да се оправиш с властите.
Всякак
Вадят се иначе две реколки , начало на май дори бубонките са узрели , всички плодове са почти целогодишни. Маслини портокали местни сортове лимони палми всичко си е по подразбиране и напълно естествено вирее. Виното им е прекрасно , защото климатът и условията го предпоставят , а и лозата е мързелива работа - садиш , и ей така си увиваш трите крака около гъза както е показано на знамето по горе и тя си ражда със и без теб.
Хората , хората - който не е ходил там да не обижда италианците Тука са смесица от гърци араби туареги испанци малтийци тунизийци , алжирци , малко франсета италианци и всякаква придошла паплач , която през вековете / населен е от преди гръцките градове държави като Сиракуза - та омешването е пълно и интензивно .Т.е. имайки всичко там под ръка и без мъка , нямайки студ зимите изобщо , хората там са измислили и обожествили мафията от скука и чрез видовото си разнообразие . Това ви го гарантирам !
/следва /
Да започна с това , че пътуването беше планирано отдавна , в друг формат , а после вече нямаше как да променям нищо и се наложи да замина , независимо че всички разумни аргументи сочеха обратното.
Понеже много са ми я хвалили , и понеже съм била в почти всички части на континентална Италия , заминах без особен ентусиазъм ден преди великден и рождения ми ден.
Така или иначе не беше евтина дестинацията и реших че просто ще се възползвам от морето по никое време .
Излитането е от Терминал едно , с чартъри, кацането е едно пируетно постижение поради заходите над морето и близостта на пистите до залива , но иначе топлото море си носи своя изумруден цвят и своята екзотика.
палермо от въздуха
Купонът и изненадите започнаха непосредствено след кацането.
Трябва да кажа за незапознатите , че това е най големия остров в Средиземно море и е така локиран , че африка тунис ви е на 130 км , малта е на един хвърлей място , а континентална Италия е просто отсреща . Още като им видиш местното знаме трябва да ти е ясно , че това е странен регион със странни 5 милиона население , за които ще пиша по надолу
Претенцията на туроператора за Лукс се оказа напълно неадекватна , но така или иначе седмицата като ще я караш там - правиш каквото можеш според обстоятелствата. Местото където бяхме е наистина тропически рай и с огромен потенциал , обаче обитавано от сицилиански персонал , абсолютно ватърничав неорганизиран мързелив и толкова непукисти , че просто се чудиш това реалност ли е.
Там животът тече бавно , островът е обграден от три топли морета пълни с риба , на него кацат туристи от цял свят , пече зверски духа вятър обаче , винаги има облачета , които с вятъра държат температурите доста ниски за тази ширина . Вали тропически дъжд , после спира като отрязано с нож.
Етна си е 3300 метра напълно активен , черен нагоре от лифта и димящ , от поне половината кратери , въпреки че горе са няколкото най големи. Градовете край моретата са красиви и пасторални .Селата са пълни с ферми във вътрешността и доста от мизерните и вредните производства на Италия са изнесени по островите заради местните начини да се оправиш с властите.
Всякак
Вадят се иначе две реколки , начало на май дори бубонките са узрели , всички плодове са почти целогодишни. Маслини портокали местни сортове лимони палми всичко си е по подразбиране и напълно естествено вирее. Виното им е прекрасно , защото климатът и условията го предпоставят , а и лозата е мързелива работа - садиш , и ей така си увиваш трите крака около гъза както е показано на знамето по горе и тя си ражда със и без теб.
Хората , хората - който не е ходил там да не обижда италианците Тука са смесица от гърци араби туареги испанци малтийци тунизийци , алжирци , малко франсета италианци и всякаква придошла паплач , която през вековете / населен е от преди гръцките градове държави като Сиракуза - та омешването е пълно и интензивно .Т.е. имайки всичко там под ръка и без мъка , нямайки студ зимите изобщо , хората там са измислили и обожествили мафията от скука и чрез видовото си разнообразие . Това ви го гарантирам !
/следва /
Re: Сицилия
Пътуване
що е шосе , то гони и обикаля около морето
снимките не са добри , но са през прозореца правени
е това са типичните им гледки
това са крайпътни постройки разни
пълно е с градчета по 2000-5000-20000 до 40000 души население
За хотела : мисля че снимките ще дадат най добър ориентир .
Спестявам ви при подбора образа на моята особа , да не се влюби някой още , щото съм много красива
стрелициите там са като бурени и са огромни
тинясалото езеро с комарите точно пред входа
евкалиптите над него променят цвета на водата
пътеки към морето - до тях изоставените амфитеатър , детски кътове , поне три изоставени бара , накамарени шезлонзи и чадъри от миналия сезон
градината на хотела - това което зависи от Господ е ок , другото не е , но на никой не му дреме
това червеното дето го виждате са кралски мушката , те си живеят на огромни туфи навън целогодишно . Сакъзите също
рози хубави и цъфнали и по много !
аспирини и маргарет мерили в дъното
велосипедите са вързани и заковани за асфалта
архитектурата е малко странна , като в Крит - по покривите можеш да садиш всичко и то си става под и балкон на горния етаж
затова си постоянно в някакви хралупи и долапи
стаите
е под тези навеси си правиш една сицилианска сватба одма
-е , не с всички салтанати де , трябват и и затворени помещения
като се събудиш и видиш листата и е малко странно
следва
що е шосе , то гони и обикаля около морето
снимките не са добри , но са през прозореца правени
е това са типичните им гледки
това са крайпътни постройки разни
пълно е с градчета по 2000-5000-20000 до 40000 души население
За хотела : мисля че снимките ще дадат най добър ориентир .
Спестявам ви при подбора образа на моята особа , да не се влюби някой още , щото съм много красива
стрелициите там са като бурени и са огромни
тинясалото езеро с комарите точно пред входа
евкалиптите над него променят цвета на водата
пътеки към морето - до тях изоставените амфитеатър , детски кътове , поне три изоставени бара , накамарени шезлонзи и чадъри от миналия сезон
градината на хотела - това което зависи от Господ е ок , другото не е , но на никой не му дреме
това червеното дето го виждате са кралски мушката , те си живеят на огромни туфи навън целогодишно . Сакъзите също
рози хубави и цъфнали и по много !
аспирини и маргарет мерили в дъното
велосипедите са вързани и заковани за асфалта
архитектурата е малко странна , като в Крит - по покривите можеш да садиш всичко и то си става под и балкон на горния етаж
затова си постоянно в някакви хралупи и долапи
стаите
е под тези навеси си правиш една сицилианска сватба одма
-е , не с всички салтанати де , трябват и и затворени помещения
като се събудиш и видиш листата и е малко странно
следва
Re: Сицилия
Морето .
Сигурно това е притегателното място , което е населило като начин и място цялата тази гмеж от култури и хора там .
Къпахме се , топло е , много по топло от басейните , само трябва да нацелиш между два дъжда и бури да има по малки вълни , иначе е прекрасно , топло , солено и въргаля само мрамори -всички камъни са гранит или разноцветен мрамор.
Не че съм спец по минералология и петрография , ама тъй ми се струваше на мен
като няма какво да правя ....
Зимните бури обаче покриват плажовете с камъни и всеки сезон ги изриват от пясъка
Малко снимки
заливите са навсякъде , все едно си в средата на езеро
непочистения плаж на хотела
кактусите са нещо , с което сицилианците си правят огради на градините - повярвайте ми , никой не би минал през тези огради , освен в кевларен гащеризон -огромни са , има и опунции , има всякакви чешити
изкараха чадърите след като на третия ден дойдоха немците - трябва да ви кажа че пред тях даже сицилианците малко по бързо и организирано шаваха с уши. Но малко
тази французойка правеше лицеви опори по цял ден в камънаците , тук съм я заснела първите дни без да знам какво нещо е постоянството
след бурите морето е такова
утре още , за културата , за хората , за адетите им , за историческите камънаци и т.н.
Сигурно това е притегателното място , което е населило като начин и място цялата тази гмеж от култури и хора там .
Къпахме се , топло е , много по топло от басейните , само трябва да нацелиш между два дъжда и бури да има по малки вълни , иначе е прекрасно , топло , солено и въргаля само мрамори -всички камъни са гранит или разноцветен мрамор.
Не че съм спец по минералология и петрография , ама тъй ми се струваше на мен
като няма какво да правя ....
Зимните бури обаче покриват плажовете с камъни и всеки сезон ги изриват от пясъка
Малко снимки
заливите са навсякъде , все едно си в средата на езеро
непочистения плаж на хотела
кактусите са нещо , с което сицилианците си правят огради на градините - повярвайте ми , никой не би минал през тези огради , освен в кевларен гащеризон -огромни са , има и опунции , има всякакви чешити
изкараха чадърите след като на третия ден дойдоха немците - трябва да ви кажа че пред тях даже сицилианците малко по бързо и организирано шаваха с уши. Но малко
тази французойка правеше лицеви опори по цял ден в камънаците , тук съм я заснела първите дни без да знам какво нещо е постоянството
след бурите морето е такова
утре още , за културата , за хората , за адетите им , за историческите камънаци и т.н.
- lenuza73
- Кафе машина
- Мнения: 3700
- Регистриран на: Окт 3, '10, 18:27
- Дал благодарност: 14 пъти
- Получил благодарност: 18 пъти
Re: Сицилия
Дал така хубаво си разказала за разходката си в Сицилия ,че като те четох имах чувство ,че съм била там Очакваме продължението и моляте застани от другата страна на обектива и ти...с риск още някой да се влюби в теб Не може разказвачът да не вземе участие в пиеста
- Мария Николова
- Наркоман II ранг
- Мнения: 31690
- Регистриран на: Ное 28, '09, 23:44
- Местоположение: Нова Загора
- Дал благодарност: 1034 пъти
- Получил благодарност: 2440 пъти
Re: Сицилия
Дал, ти си направо едно чичероне!!!! Удряш в паважа всеки професионален гид и само ушите му стърчат. Благодаря ти за разказа.
Ще ида сама да си събера шепа валЬчести мраморчета. Не вярвам да свършат в близките 20-30 години, значи и след 3-4 години пак ще са там.
Ще ида сама да си събера шепа валЬчести мраморчета. Не вярвам да свършат в близките 20-30 години, значи и след 3-4 години пак ще са там.
Най-голямото добро, което можеш да направиш за някого, е не да му покажеш богатствата си,
а да му разкриеш неговите.
а да му разкриеш неговите.
- Миша
- Наркоман
- Мнения: 17035
- Регистриран на: Ное 27, '09, 14:11
- Местоположение: София
- Дал благодарност: 137 пъти
- Получил благодарност: 468 пъти
- Обратна връзка:
Re: Сицилия
Дал,благодаря за разходката,огромно удоволствие е да чета разказите ти Чакам с нетърпение продължението и най-вече онази част с историческите камънаци,нали знаеш каква слабост са ми И не забравяй,моля те, да пишеш по-дълги коментари ,неповторимо преживяване е да погледне човек през твоите очи
- anasstasia
- Виенско кафе
- Мнения: 442
- Регистриран на: Дек 23, '12, 14:59
- Местоположение: Turnu Magurele Romania
Re: Сицилия
Чудните снимки!
Насладете се на моя блог!
http://anasstasiasworld.blogspot.ro/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://anasstasiasworld.blogspot.ro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Сицилия
Дал,хващаш и най-малките подробности .Тоя дето е затънал в дрямка от персонала ли е или някой хер?
Re: Сицилия
Винаги съм знаела, че дал може и приказно - увлекателно да се изказва и разказва.
Обичам стилЪТ ти дал.Превръща нещата в уникати.
Страхотен фоторепортаж.
Благодаря.
Обичам стилЪТ ти дал.Превръща нещата в уникати.
Страхотен фоторепортаж.
Благодаря.
“Че съм умен – умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека.”
- Магдалена
- Кафе машина
- Мнения: 3421
- Регистриран на: Юни 26, '10, 15:57
- Местоположение: Благоевград
- Дал благодарност: 18 пъти
- Получил благодарност: 3 пъти
Re: Сицилия
Много интересно и красиво! Това е може би най-лаконично изразеното възхищение,
но предпочитам да разглеждам и да се радвам!!Благодаря,Дал и очаквам продължение!!
но предпочитам да разглеждам и да се радвам!!Благодаря,Дал и очаквам продължение!!