Засаждане на божури
- venetka70
- Кафе машина
- Мнения: 3611
- Регистриран на: Май 21, '15, 12:17
- Местоположение: Белица, Силистра / Пловдив /Момчиловци / Чирчик, Узбекистан и накъдето ме отвее вятъра
- Дал благодарност: 23 пъти
- Получил благодарност: 41 пъти
Re: Засаждане на божури
Благодаря на ангажиралите се за нагледната и прецизна информация за божурите.
Относно напояването обаче трябва да кажа от опит, че понасят и доста преовлажняване. Поради конструктивни покривни недоразумения, причинени от ММ и брат ми 3 божура на село попадат под нещо като преливник на улук и редовно при дъжд при тях става блато. В Пловдив пък почвата ни е върла глина, задържа вода, а пък като капак и капково имаме, ама два божура без проблем си виреят там. Виж на вилата съм изтипосала един точно под капчука на къщата / там няма улуци, предстои цялостен ремонт / и поради рехавата почва постоянно изкача цялото коренище отгоре. Аз добавям пръст, поредния дъжд я отнася и така вече две години. Есента не успях да го преместя, ща не ща като се върна ще местя Февруари месец. И на село ще местя един, че брат ми миналата година сложи нова оранжерия и горкия божур остана между бетонна ограда и оранжерията. От птичи поглед само може да го видиш. Каквото стане, такова. И без това в новата поръчка съм като дете в сладкарница... напоръчах една камара божури.
Относно напояването обаче трябва да кажа от опит, че понасят и доста преовлажняване. Поради конструктивни покривни недоразумения, причинени от ММ и брат ми 3 божура на село попадат под нещо като преливник на улук и редовно при дъжд при тях става блато. В Пловдив пък почвата ни е върла глина, задържа вода, а пък като капак и капково имаме, ама два божура без проблем си виреят там. Виж на вилата съм изтипосала един точно под капчука на къщата / там няма улуци, предстои цялостен ремонт / и поради рехавата почва постоянно изкача цялото коренище отгоре. Аз добавям пръст, поредния дъжд я отнася и така вече две години. Есента не успях да го преместя, ща не ща като се върна ще местя Февруари месец. И на село ще местя един, че брат ми миналата година сложи нова оранжерия и горкия божур остана между бетонна ограда и оранжерията. От птичи поглед само може да го видиш. Каквото стане, такова. И без това в новата поръчка съм като дете в сладкарница... напоръчах една камара божури.
Flowerlover
Иногда вовремя сделанные шаги меняют походку всей жизни!!
Иногда вовремя сделанные шаги меняют походку всей жизни!!
- Мария Николова
- Наркоман II ранг
- Мнения: 31850
- Регистриран на: Ное 28, '09, 23:44
- Местоположение: Нова Загора
- Дал благодарност: 1198 пъти
- Получил благодарност: 2995 пъти
Re: Засаждане на божури
Точно тук е мястото да издърпам от стр. 143 в темата Божури тези клипове.
Други два не са активни. Но тези вършат работа.
А може да има и други нови клипове, рекламирани в тези двата, след края на записа.
Други два не са активни. Но тези вършат работа.
А може да има и други нови клипове, рекламирани в тези двата, след края на записа.
Най-голямото добро, което можеш да направиш за някого, е не да му покажеш богатствата си,
а да му разкриеш неговите.
а да му разкриеш неговите.
- Мария Николова
- Наркоман II ранг
- Мнения: 31850
- Регистриран на: Ное 28, '09, 23:44
- Местоположение: Нова Загора
- Дал благодарност: 1198 пъти
- Получил благодарност: 2995 пъти
Re: Засаждане на божури
В неактивните клипове, които навремето с Либрето издирвахме, имаше същата технология - вода в която се е вкоренила проста върба, е сложен стрък с листа на божур, поизрязани, намалени. И на третия ден бели божурени коренчета.
Аз не съм го правила.
Но ако стане с бабешки божур, трябва да може да стане и с всеки марков божур.
Аз не съм го правила.
Но ако стане с бабешки божур, трябва да може да стане и с всеки марков божур.
Най-голямото добро, което можеш да направиш за някого, е не да му покажеш богатствата си,
а да му разкриеш неговите.
а да му разкриеш неговите.
-
- Баш кафе майстор
- Мнения: 2610
- Регистриран на: Дек 15, '13, 15:28
- Местоположение: София
- Дал благодарност: 234 пъти
- Получил благодарност: 267 пъти
Re: Засаждане на божури
Продължаваме....
Част Втора
6. Засаждане на божурите
Засадете божурите си навън, в земята, веднага щом ги получите.
Засаждане през пролетта
Засаждането през пролетта трябва да се извърши веднага щом получите вашите божури.
Не чакайте температурите да се покачат, не чакайте и до есента - засадете ги навън в земята възможно най-скоро.
Ако земята все още е замръзнала, дръжте божурите си в хладилника
до първата възможност , в която да вземете лопата и да ги засадите в земята
!!! засадете възможно най-скоро.
Ако садите божури на гол корен през пролетта,
има вероятност вашите божури да дадат минимален растеж през първата година.
Ако засаждате божури, отгледани в саксии,
има вероятност пъпките да изсъхнат и листата да загинат по-рано от нормалното.
Не се притеснявайте, това е нормално.
Въпреки това, болестите са по-разпространени при божурите, които са засадени през пролетта.
Следете внимателно за ботритис (botrytis) и лекувайте веднага.
Съществува стара поговорка за засаждането на трайни насаждения,
„първа година- корени, втора година- издънки, трета година- цветове“.
Засаждането на вашите божури през пролетта, дава на вашето растение добра възможност за развитието на корените.
Следващата година вероятно ще имате божур с разумни размери с потенциал за цвят или два.
Разлика в големината на 1 и на 3 години
Засаждане през есента
Както при всички студоустойчиви растения,
есента е типичното време за засаждане на божури.
И връщайки назад времето, това е бил единственият период, когато е имало налични корени на божур.
Божурите се изпращат на гол корен през есента;
те са прясно изкопани и трябва да бъдат засадени веднага след получаването им.
Както вече споменахме по- горе, ако не можете да ги засадите веднага, дръжте ги в хладилника
и ги сложете в земята възможно най-скоро.
Засаждане през зимата
Ако засаждате нови божури през студения сезон, вероятно ще имате въпроси какво да правите с тях.
БОЖУНИТЕ СА СТУДОУСТОЙЧИВИ ИЗДРЪЖЛИВИ МНОГОГОДИШНИ РАСТЕНИЯ.
Те трябва да бъдат засадени веднага когато можете да забиете лопата в земята,
независимо от замръзване или потенциал за замръзване или сняг.
Не чакайте, за да посадите божур.
ЗАСАДЕТЕ ГИ ВЪЗМОЖНО НАЙ-СКОРО, използвайте, когато земята е достатъчно размразена, за да копаете.
След като ги засадите, наблюдавайте ги и се уверете, че след замръзване,
почвата не е слегнала и не е повдигнала корените над земята.
Новите божури са податливи на измръзване, тъй като не са пуснали корените си, които да ги придържат и да ги застопорят.
Всички божури, издигнати над земята, трябва да бъдат върнати на мястото им обратно.
Ако е невъзможно и почвата е замръзнала, те могат да бъдат покрити отгоре с пръст
или да се поставят в торфен мъх в хладилника, докато земята се размрази достатъчно, за да се копае.
Важно е да ги предпазвате от топлина и слънце, а не от студ.
Не забравяйте, че обикновено не е добра идея да мулчирате божури.
Божурите се нуждаят от студа, за да цъфтят ...необходим им е студения период през зимата.
АКО ВАШИТЕ БОЖУРИ СА ПОКАРАЛИ, засадете както е посочено по-горе.
Със защита върху новите издънки от замръзване.
Подобряване на почвата
-> Необходими инструменти
-> Отстранете всички камъни
Тъй като вашият божур предпочита да бъде засаден и оставен на едно място за години напред,
струва си да отделите време да изкопаете подходяща дупка и да подмените почвата.
След като изкопаете дупка с подходящ размер,
стремете се да създадете ронлива глинеста почва - мека, тъмна, богата, рохкава, съставена от глина, компост и пясък.
Ронлива почва се създава чрез комбиниране на равни части пясък или скален прах с компост и глина.
Гипс/Gypsum (a soft white or gray mineral consisting of hydrated calcium sulfate) вид скален прах, можете да потърсите в местния градински център.
Като цяло, когато изкопаете дупка, по-голямата част от почвата, която излиза, е пясък и глина.
Това означава, че най-вече ще трябва да добавите компост към почвата си.
В много песъчливи почви, помислете за подхранване с тънък слой компост на тримесечие,
тъй като хранителните съставки ще проникнат през почвата по-бързо, отколкото при по-тежки глинести почви.
Създаването на богата на хранителни вещества, силно дренирана, почвена смес за дъното на дупката е важно.
Ако е необходимо дренирайте дъното на дупката с малки камъчета най- отдолу или пясък, за да няма задържане на вода в корените.
Може да добавите органични елементи за подхранване в основата.
-> Пропорции за дъното на дупка
Състои се от:
*(Rock Dust)Скален прах:
Осигурява бавно освобождаване на микроелементи
Увеличава растежа на микроорганизмите
Изгражда повече почва
Увеличава хранителните вещества при растенията и културите
Намалява нуждата от химически торове
Увеличава задържането на вода в почвата
Повишава устойчивостта срещу вредители
Увеличава добива
Допринася за повишение на зимна издръжливост
За горната част на дупката, повърхността заобикаляща самия корен на божура,
създаваме смес от равни части компост, скален прах и старата почва от дупката.
Така се получава ронлива глинеста почва, която е отлична за отглеждане на божури.
-> Пропорции за в горната част на дупката
Стъпка по стъпка:
Засаждане на горските божури
ЗАСАЖДАНЕ
Корените на горските божури са склонни да се разпространяват по-хоризонтално, отколкото вертикално, в богатия на хумус слой на почвата. Подобно на всички божури, те се нуждаят от добър дренаж и относително високо ниво на органични вещества в почвата. Препоръчваме да копаете дупки, които са широки 30 см и 20 см дълбоки.
Засадете така, че 1,5 см до 4 см почва да покрива горната част на корените, в зависимост от зоната в която се намирате.
Засадените твърде дълбоко цветя няма да се развият добре,
а тези, които са твърде плитко, върховете на очите им ще замръзнат и ще умрат през зимата.
Притиснете повърхността на почвата, за да премахнете въздушните джобове около корена
и повдигнете корена, ако е необходимо, така че да не потъва на повече от 4 см под земята.
Полейте около корена, като направите кладенче за водата.
Избягвайте да мулчирате горските божури,
тъй като това ще зарови върха на корена твърде дълбоко под земята и няма да цъфти.
Натрупването на естествени, натурални отпадъци от гората е добре за тях.
Не поливайте допълнително.
Нека дъждът свърши по-голямата част от поливането.
И се уверете, че получават редовно поливане по време на суша.
ЕСТЕСТВЕН ВИД
За натурализирано засаждане започваме, като хвърляме няколко тенис топки,
които съответстват на броя растения, които искаме да засадим,
свободно във въздуха и ги оставяме да паднат. Изкопавате дупка на всяко място, където е паднала тенис топка.
Горските божури имат жизнеспособни семена и се замозасяват естествено, създавайки редици и групи от божури.
Засаждане на дървовидни божури
Започнете с изкопаване на дупка дълбока 60 см.
Това ще изглежда като огромна яма за малък корен, но не забравяйте, че ще расте!
Вашият дървовиден божур предпочита да бъде засаден и оставен на едно място за поколения,
така че си струва да отделите време да го направите правилно.
TREE PEONY PLANTING DEPTH VARIES WITH SIZE & ROOT TYPE
Дървовидните божури трябва да бъдат засадени дълбоко.
Присадените дърв. божури трябва да бъдат засадени така,
че присадката да е на поне 6 см под повърхността на почвата.
Дълбокото засаждане позволява на дървовидния божур да произведе собствена коренова система
и предотвратява присадените тревисти корени да изкарват тревисти издънки.
Всички издънки, растящи от тревистият корен, трябва да се отрежат и да се провери дълбочината на засаждане.
Дървовидните божури, растящи от собствената им коренова система, трябва да бъдат засадени така,
че точката, в която стъблата излизат от корена, да е на 2 см под повърхността на почвата.
Това ще насърчи появата на допълнителни израстъци от корена.
Веднъж засадени, притиснете почвата около растението добре, за да премахнете въздушните джобове и полейте добре.
През първите два сезона след засаждането на новия божур, уверете се, че той получава добро напояване на всеки две седмици.
Това ще позволи на растението да се установи и развие добра кореновата система.
Не забравяйте, че божурите не обичат "мокри крака" и внимавайте да не прекалявате с водата.
Почвата трябва да изсъхне напълно между поливанията. Ежедневното поливане може да причини гниене.
От съществено значение е вашият божур да бъде засаден в добре дренирана почва,
така че водата да се оттича около растението.
Веднъж установени, божурите изискват изключително минимална поддръжка
и почти никакво допълнително поливане, освен по време на екстремна суша.
Дървовидните божури трябва да бъдат засадени на разстояние най-малко 150 см един от друг.
Засаждане на тревисти божури
Започнете с изкопаване на дупка с дълбочина от около 30 см и коригирайте почвата си, за да създадете ронлива глинеста почва.
Засадете така, че 1,5 см до 4 см почва да покрива горната част на корените,
трябва да се засаждат по-дълбоко в по -студените зони и по-плитко в по-топлите.
Засадените твърде дълбоко, няма да се развият добре,
а тези, които са твърде плитко, върховете на очите им ще замръзнат и ще умрат през зимата,
на принципа при горските божури.
Притиснете почвата надолу, за да премахнете въздушните джобове около корена и повдигнете корена нагоре, ако е необходимо. Избягвайте мулчиране на тревисти и Итох божури, тъй като това ще увеличи дълбочината на засаждане и те няма да цъфтят.
През първите два сезона след засаждането на нов божур, уверете се, че той се напоява добре на всеки две до три седмици.
Това ще позволи на растението да получи достатъчно вода, докато влакнестата коренова система се установи.
Не прекалявайте с водата. Почвата трябва да изсъхне напълно между поливанията.
Веднъж установени, божурите са с изключително ниска поддръжка
и не изискват почти никакво допълнително поливане, освен по време на екстремна суша.
Новите тревисти божури трябва да бъдат засадени на 70-90 см един от друг.
Засаждане на Итох божури
Започнете с изкопаване на дупка с дълбочина от около 30 см
и коригирайте почвата си, за да създадете ронлива глинеста почва (както бе споменато по-горе).
Засаждат се на същият принцип както тревистите божури.
Спазвайте указанията дадени по- горе.
Новите растения трябва да бъдат засадени от 80 до 120 см едно от друго.
Засаждане на божури в саксии
Божурите са дългогодишни трайни насаждения, които ще живеят поколения напред.
Те са най-добре, когато са засадени в земята. Въпреки това, можете да засадите божури в саксии,
ако нямате подготвено място в градината и имате опит в отглеждането на трайни насаждения в саксии.
Контейнерите трябва да са с размер над 5 л, колкото по-голям, толкова по-добре
... с допълнително място в долната част за дренаж.
Уверете се, че саксиите не се пълнят с вода, тъй като това ще доведе до гниене.
Не забравяйте, че ще им отнеме и повече време, за да нарастнат и да зацъфтят.
Контейнерите ще трябва да останат навън през зимата, тъй като божурите се нуждаят от студения сезон, за да цъфтят.
Но това може да доведе до замръзване на почвата и евентуална повреда на корена.
Не препоръчваме божури в саксии... или не повече от няколко сезона, като след това трябва да ги преместите в земята.
Божурите трябва да бъдат засадени първоначално на постоянното им местоположение.
Преместването им ще причини ненужен стрес на растението.
Част Втора
6. Засаждане на божурите
Засадете божурите си навън, в земята, веднага щом ги получите.
Засаждане през пролетта
Засаждането през пролетта трябва да се извърши веднага щом получите вашите божури.
Не чакайте температурите да се покачат, не чакайте и до есента - засадете ги навън в земята възможно най-скоро.
Ако земята все още е замръзнала, дръжте божурите си в хладилника
до първата възможност , в която да вземете лопата и да ги засадите в земята
!!! засадете възможно най-скоро.
Ако садите божури на гол корен през пролетта,
има вероятност вашите божури да дадат минимален растеж през първата година.
Ако засаждате божури, отгледани в саксии,
има вероятност пъпките да изсъхнат и листата да загинат по-рано от нормалното.
Не се притеснявайте, това е нормално.
Въпреки това, болестите са по-разпространени при божурите, които са засадени през пролетта.
Следете внимателно за ботритис (botrytis) и лекувайте веднага.
Съществува стара поговорка за засаждането на трайни насаждения,
„първа година- корени, втора година- издънки, трета година- цветове“.
Засаждането на вашите божури през пролетта, дава на вашето растение добра възможност за развитието на корените.
Следващата година вероятно ще имате божур с разумни размери с потенциал за цвят или два.
Разлика в големината на 1 и на 3 години
Засаждане през есента
Както при всички студоустойчиви растения,
есента е типичното време за засаждане на божури.
И връщайки назад времето, това е бил единственият период, когато е имало налични корени на божур.
Божурите се изпращат на гол корен през есента;
те са прясно изкопани и трябва да бъдат засадени веднага след получаването им.
Както вече споменахме по- горе, ако не можете да ги засадите веднага, дръжте ги в хладилника
и ги сложете в земята възможно най-скоро.
Засаждане през зимата
Ако засаждате нови божури през студения сезон, вероятно ще имате въпроси какво да правите с тях.
БОЖУНИТЕ СА СТУДОУСТОЙЧИВИ ИЗДРЪЖЛИВИ МНОГОГОДИШНИ РАСТЕНИЯ.
Те трябва да бъдат засадени веднага когато можете да забиете лопата в земята,
независимо от замръзване или потенциал за замръзване или сняг.
Не чакайте, за да посадите божур.
ЗАСАДЕТЕ ГИ ВЪЗМОЖНО НАЙ-СКОРО, използвайте, когато земята е достатъчно размразена, за да копаете.
След като ги засадите, наблюдавайте ги и се уверете, че след замръзване,
почвата не е слегнала и не е повдигнала корените над земята.
Новите божури са податливи на измръзване, тъй като не са пуснали корените си, които да ги придържат и да ги застопорят.
Всички божури, издигнати над земята, трябва да бъдат върнати на мястото им обратно.
Ако е невъзможно и почвата е замръзнала, те могат да бъдат покрити отгоре с пръст
или да се поставят в торфен мъх в хладилника, докато земята се размрази достатъчно, за да се копае.
Важно е да ги предпазвате от топлина и слънце, а не от студ.
Не забравяйте, че обикновено не е добра идея да мулчирате божури.
Божурите се нуждаят от студа, за да цъфтят ...необходим им е студения период през зимата.
АКО ВАШИТЕ БОЖУРИ СА ПОКАРАЛИ, засадете както е посочено по-горе.
Със защита върху новите издънки от замръзване.
Подобряване на почвата
-> Необходими инструменти
-> Отстранете всички камъни
Тъй като вашият божур предпочита да бъде засаден и оставен на едно място за години напред,
струва си да отделите време да изкопаете подходяща дупка и да подмените почвата.
След като изкопаете дупка с подходящ размер,
стремете се да създадете ронлива глинеста почва - мека, тъмна, богата, рохкава, съставена от глина, компост и пясък.
Ронлива почва се създава чрез комбиниране на равни части пясък или скален прах с компост и глина.
Гипс/Gypsum (a soft white or gray mineral consisting of hydrated calcium sulfate) вид скален прах, можете да потърсите в местния градински център.
Като цяло, когато изкопаете дупка, по-голямата част от почвата, която излиза, е пясък и глина.
Това означава, че най-вече ще трябва да добавите компост към почвата си.
В много песъчливи почви, помислете за подхранване с тънък слой компост на тримесечие,
тъй като хранителните съставки ще проникнат през почвата по-бързо, отколкото при по-тежки глинести почви.
Създаването на богата на хранителни вещества, силно дренирана, почвена смес за дъното на дупката е важно.
Ако е необходимо дренирайте дъното на дупката с малки камъчета най- отдолу или пясък, за да няма задържане на вода в корените.
Може да добавите органични елементи за подхранване в основата.
-> Пропорции за дъното на дупка
Състои се от:
- три части компост,
- две части скални прахове (Rock Dust*) за "реминерализация"
- една част от старата почва (съдържанието на дупката).
*(Rock Dust)Скален прах:
Осигурява бавно освобождаване на микроелементи
Увеличава растежа на микроорганизмите
Изгражда повече почва
Увеличава хранителните вещества при растенията и културите
Намалява нуждата от химически торове
Увеличава задържането на вода в почвата
Повишава устойчивостта срещу вредители
Увеличава добива
Допринася за повишение на зимна издръжливост
За горната част на дупката, повърхността заобикаляща самия корен на божура,
създаваме смес от равни части компост, скален прах и старата почва от дупката.
Така се получава ронлива глинеста почва, която е отлична за отглеждане на божури.
-> Пропорции за в горната част на дупката
Стъпка по стъпка:
Засаждане на горските божури
ЗАСАЖДАНЕ
Корените на горските божури са склонни да се разпространяват по-хоризонтално, отколкото вертикално, в богатия на хумус слой на почвата. Подобно на всички божури, те се нуждаят от добър дренаж и относително високо ниво на органични вещества в почвата. Препоръчваме да копаете дупки, които са широки 30 см и 20 см дълбоки.
Засадете така, че 1,5 см до 4 см почва да покрива горната част на корените, в зависимост от зоната в която се намирате.
Засадените твърде дълбоко цветя няма да се развият добре,
а тези, които са твърде плитко, върховете на очите им ще замръзнат и ще умрат през зимата.
Притиснете повърхността на почвата, за да премахнете въздушните джобове около корена
и повдигнете корена, ако е необходимо, така че да не потъва на повече от 4 см под земята.
Полейте около корена, като направите кладенче за водата.
Избягвайте да мулчирате горските божури,
тъй като това ще зарови върха на корена твърде дълбоко под земята и няма да цъфти.
Натрупването на естествени, натурални отпадъци от гората е добре за тях.
Не поливайте допълнително.
Нека дъждът свърши по-голямата част от поливането.
И се уверете, че получават редовно поливане по време на суша.
ЕСТЕСТВЕН ВИД
За натурализирано засаждане започваме, като хвърляме няколко тенис топки,
които съответстват на броя растения, които искаме да засадим,
свободно във въздуха и ги оставяме да паднат. Изкопавате дупка на всяко място, където е паднала тенис топка.
Горските божури имат жизнеспособни семена и се замозасяват естествено, създавайки редици и групи от божури.
Засаждане на дървовидни божури
Започнете с изкопаване на дупка дълбока 60 см.
Това ще изглежда като огромна яма за малък корен, но не забравяйте, че ще расте!
Вашият дървовиден божур предпочита да бъде засаден и оставен на едно място за поколения,
така че си струва да отделите време да го направите правилно.
TREE PEONY PLANTING DEPTH VARIES WITH SIZE & ROOT TYPE
Дървовидните божури трябва да бъдат засадени дълбоко.
Присадените дърв. божури трябва да бъдат засадени така,
че присадката да е на поне 6 см под повърхността на почвата.
Дълбокото засаждане позволява на дървовидния божур да произведе собствена коренова система
и предотвратява присадените тревисти корени да изкарват тревисти издънки.
Всички издънки, растящи от тревистият корен, трябва да се отрежат и да се провери дълбочината на засаждане.
Дървовидните божури, растящи от собствената им коренова система, трябва да бъдат засадени така,
че точката, в която стъблата излизат от корена, да е на 2 см под повърхността на почвата.
Това ще насърчи появата на допълнителни израстъци от корена.
Веднъж засадени, притиснете почвата около растението добре, за да премахнете въздушните джобове и полейте добре.
През първите два сезона след засаждането на новия божур, уверете се, че той получава добро напояване на всеки две седмици.
Това ще позволи на растението да се установи и развие добра кореновата система.
Не забравяйте, че божурите не обичат "мокри крака" и внимавайте да не прекалявате с водата.
Почвата трябва да изсъхне напълно между поливанията. Ежедневното поливане може да причини гниене.
От съществено значение е вашият божур да бъде засаден в добре дренирана почва,
така че водата да се оттича около растението.
Веднъж установени, божурите изискват изключително минимална поддръжка
и почти никакво допълнително поливане, освен по време на екстремна суша.
Дървовидните божури трябва да бъдат засадени на разстояние най-малко 150 см един от друг.
Засаждане на тревисти божури
Започнете с изкопаване на дупка с дълбочина от около 30 см и коригирайте почвата си, за да създадете ронлива глинеста почва.
Засадете така, че 1,5 см до 4 см почва да покрива горната част на корените,
трябва да се засаждат по-дълбоко в по -студените зони и по-плитко в по-топлите.
Засадените твърде дълбоко, няма да се развият добре,
а тези, които са твърде плитко, върховете на очите им ще замръзнат и ще умрат през зимата,
на принципа при горските божури.
Притиснете почвата надолу, за да премахнете въздушните джобове около корена и повдигнете корена нагоре, ако е необходимо. Избягвайте мулчиране на тревисти и Итох божури, тъй като това ще увеличи дълбочината на засаждане и те няма да цъфтят.
През първите два сезона след засаждането на нов божур, уверете се, че той се напоява добре на всеки две до три седмици.
Това ще позволи на растението да получи достатъчно вода, докато влакнестата коренова система се установи.
Не прекалявайте с водата. Почвата трябва да изсъхне напълно между поливанията.
Веднъж установени, божурите са с изключително ниска поддръжка
и не изискват почти никакво допълнително поливане, освен по време на екстремна суша.
Новите тревисти божури трябва да бъдат засадени на 70-90 см един от друг.
Засаждане на Итох божури
Започнете с изкопаване на дупка с дълбочина от около 30 см
и коригирайте почвата си, за да създадете ронлива глинеста почва (както бе споменато по-горе).
Засаждат се на същият принцип както тревистите божури.
Спазвайте указанията дадени по- горе.
Новите растения трябва да бъдат засадени от 80 до 120 см едно от друго.
Засаждане на божури в саксии
Божурите са дългогодишни трайни насаждения, които ще живеят поколения напред.
Те са най-добре, когато са засадени в земята. Въпреки това, можете да засадите божури в саксии,
ако нямате подготвено място в градината и имате опит в отглеждането на трайни насаждения в саксии.
Контейнерите трябва да са с размер над 5 л, колкото по-голям, толкова по-добре
... с допълнително място в долната част за дренаж.
Уверете се, че саксиите не се пълнят с вода, тъй като това ще доведе до гниене.
Не забравяйте, че ще им отнеме и повече време, за да нарастнат и да зацъфтят.
Контейнерите ще трябва да останат навън през зимата, тъй като божурите се нуждаят от студения сезон, за да цъфтят.
Но това може да доведе до замръзване на почвата и евентуална повреда на корена.
Не препоръчваме божури в саксии... или не повече от няколко сезона, като след това трябва да ги преместите в земята.
Божурите трябва да бъдат засадени първоначално на постоянното им местоположение.
Преместването им ще причини ненужен стрес на растението.
-
- Баш кафе майстор
- Мнения: 2610
- Регистриран на: Дек 15, '13, 15:28
- Местоположение: София
- Дал благодарност: 234 пъти
- Получил благодарност: 267 пъти
Re: Засаждане на божури
7. Пресаждане на божурите
Ако имате късмета да притежавате зрели божури в градината си и те цъфтят прекрасно ,
първо помислете дали да не ги оставите там, където са ,
тъй като божурите ще ви се "сърдят" минимум година или две след преместването им.
Ако разсаждането е неизбежно, времето за това е през есента, когато растенията спят.
Ако нямате възможност през есента, божурите могат да бъдат пресадени успешно и в друго време на годината, но това не се препоръчва.
Преди да започнете да изкопавате божура си, важно е да подготвите новото място, както е споменато по-горе в раздела за засаждане.
Пресаждане на Дървовидни божури
Времето за пресаждане на дървовидните е през есента.
За да повдигнете установения божур, започнете поне на 20 см от основата на стъблото,
разхлабете растението от почвата с голяма градинска вила,
проправете си път около растението и внимателно го издърпайте от земята.
Корените ще бъдат дълбоки и жилави.
Подгответе си конопен чувал, който да ви помогне да закрепите кореновата бала.
Отрежете листната маса, като внимавате да не премахнете частта от стъблото, която ще стане дървесно стъбло през следващата година.
Засадете веднага и полейте около корена, като направите кладенец.
Имайте предвид, че при преместване на дървовиден божур ще са необходими няколко години,
за да се възстанови.
Пресаждане на тревисти божури
през есента започнете, като орежете тревистите божури
Когато изкопавате тревистият си божур през есента, започнете с отрязване на стъблата,
както бихте направили при почистването през есента.
Ако искате да разделите божура преди презасаждането, пребройте стъблата.
Планирайте и предварително изкопайте дупките си
!!! - знайте, че на всеки три до пет стъбла можете да имате приблизително един нов божур.
Вижте подробности за разделянето по-долу.
След като направите това, повдигнете божура с помощта на голяма градинска вила,
като започнете поне на 20 см в страни от основата на стъблото.
Копайте около растението и внимателно го издърпайте от земята.
-> Изкопаване на тревисти божури
-> Изваждане над повърхността
Корените са крехки и лесно могат да се счупят.
Всеки път, когато божурите се пресаждат или разделят, отнема няколко години, за да се върнат към предишното си величие.
Ако имате късмета да притежавате зрели божури в градината си и те цъфтят прекрасно ,
първо помислете дали да не ги оставите там, където са ,
тъй като божурите ще ви се "сърдят" минимум година или две след преместването им.
Ако разсаждането е неизбежно, времето за това е през есента, когато растенията спят.
Ако нямате възможност през есента, божурите могат да бъдат пресадени успешно и в друго време на годината, но това не се препоръчва.
Преди да започнете да изкопавате божура си, важно е да подготвите новото място, както е споменато по-горе в раздела за засаждане.
Пресаждане на Дървовидни божури
Времето за пресаждане на дървовидните е през есента.
За да повдигнете установения божур, започнете поне на 20 см от основата на стъблото,
разхлабете растението от почвата с голяма градинска вила,
проправете си път около растението и внимателно го издърпайте от земята.
Корените ще бъдат дълбоки и жилави.
Подгответе си конопен чувал, който да ви помогне да закрепите кореновата бала.
Отрежете листната маса, като внимавате да не премахнете частта от стъблото, която ще стане дървесно стъбло през следващата година.
Засадете веднага и полейте около корена, като направите кладенец.
Имайте предвид, че при преместване на дървовиден божур ще са необходими няколко години,
за да се възстанови.
Пресаждане на тревисти божури
през есента започнете, като орежете тревистите божури
Когато изкопавате тревистият си божур през есента, започнете с отрязване на стъблата,
както бихте направили при почистването през есента.
Ако искате да разделите божура преди презасаждането, пребройте стъблата.
Планирайте и предварително изкопайте дупките си
!!! - знайте, че на всеки три до пет стъбла можете да имате приблизително един нов божур.
Вижте подробности за разделянето по-долу.
След като направите това, повдигнете божура с помощта на голяма градинска вила,
като започнете поне на 20 см в страни от основата на стъблото.
Копайте около растението и внимателно го издърпайте от земята.
-> Изкопаване на тревисти божури
-> Изваждане над повърхността
Корените са крехки и лесно могат да се счупят.
Всеки път, когато божурите се пресаждат или разделят, отнема няколко години, за да се върнат към предишното си величие.
-
- Баш кафе майстор
- Мнения: 2610
- Регистриран на: Дек 15, '13, 15:28
- Местоположение: София
- Дал благодарност: 234 пъти
- Получил благодарност: 267 пъти
Re: Засаждане на божури
8. Размножаване/ Разделяне на божурите
Най-лесният и успешен начин за създаване на повече божури е разделянето им.
Разделянето на корените и / или присаждането в случая на дървовидните божури
е единственият начин да се създаде друго растение, което е идентично с растението майка.
Засаждането на семена от божур ще доведе до нови сортове.
Единственото изключение е paeonia japonica, горският божур, който ще създаде семена, които са идентични с растението майка
и те лесно могат да се размножават чрез семена.
Божурите не бива да се разделят.
Те могат да бъдат засадени и оставени на едно и също място в продължение на десетилетия
и ще се справят изключително добре,
докато продължават да получават достатъчно светлина,
имат минимална конкуренция на корените и почвата има добър дренаж.
Размножаването е просто средство за получаване на повече божури.
Размножаване/ Разделяне на дървовидни божури
-> Присаден дървовиден божур, пускащ корени
(тревистата основа върху, която е присаден, показана с червено, изсъхва и в крайна сметка умира)
-> Розовият пунктир показва къде да се раздели дърв. божур, който е със собствен корен
Разделянето на дървовидните божури не е за хора със слаби сърца.
Това са великолепни растения, които са предназначени да бъдат засадени и оставени на мира за поколенията.
Ако сте решили да разделите вашия дърв. божур, първо трябва да имате зряло растение,
което напълно е израснало от присадката си и е пуснало свои корени,
или дърв. божур, който не е бил присаден.
Започнете с изкопаване на растението и измиване на корените,
за да видите как се свързват стъблата и кореновата структура.
Потърсете възможно най- естественото деление в растението
и отрежете корените и стъблата с остър нож,
за да създадете нови растения с едно, две или три стъбла върху значителна коренова структура.
Засадете, както е обяснено по-горе в раздела за Засаждане на божур, и дайте време на новите растения да узреят.
Може да отнеме няколко години, докато зацъфтят отново.
Дървовидни божури на собствен корен, изкопани и отмити, готови за разделяне
Присаждане на дървовидни божури
Необходимо оборудване:
писалка, острие/ лозарска ножица, етикети, стерилна работна зона,
+ ленти за присаждане, восък за присаждане, остър нож, белина
восък за присаждане
Избор на тревист корен за основа на присадката **
** Изборът на вид тревист корен за , може да повлияе на резултата ви.
Един божур, който е особено подходящ за отглеждане на дървесни божури, е Scarlet O'Hara.
Дезинфекция с белина на тревистия "корен- майка"
Подбор на филизи от дървовидни божури
Изрежете остър ъгъл
Поставяне на филиза в тревистия "корен- майка"
Привързваме здраво с лента за стабилност
Запечатваме
Поставете в мокър пясък върху гореща подложка
и се молим на 'боговете на градината" за успех
Видове присадка:
Размножаване/ Разделяне на тревисти божури
->Тревист корен на божур
-> Коренът, след като се измие
Когато разделяте тревист божур, измийте почвата от корените.
Коренът има четири части:
Изплакнете божура, за да можете да видите корена на растението ясно.
Разделете растението на парчета, като внимателно прерязвате короната, както е показано на снимката по-долу.
Всяко парче трябва да има поне един силен грудков корен и 3-5 очи в горната част на короната.
Засадете всеки тревист божур на разстояние 90 см, съгласно Инструкциите за засаждане по-горе.
Разрежете короната както позволява формата на корена
Размножаване на божури от семена
Ако се интересувате от размножаване на божури от семена,
изчакайте да видите дали семенната подложка започва да се образува както на първата снимка по-горе.
Семената ще узреят и ще бъдат готови за засаждане в началото на есента.
Имайте предвид, че не всички божури могат да произведат семена,
тъй като тичинките са намалени или загубени в процеса на хибридизация.
Ако божур не е в състояние да произведе семена, стъблото няма да даде семена и ще изглежда като снимка две.
В този случай отрежете стъблото обратно до първия набор от истински листа, за да насърчите растежа на корените.
Имайте предвид, че за да получите божур, същият като този, който отглеждате в момента, трябва да разделите корена.
Ако имате достатъчно късмет обаче и божурът ви образува семена, те ще произведат божури, различни от родителя.
Засадете семената на 3 см под повърхността на почвата веднага след като узреят, подобна на снимка три.
Засадете ги навън при подобни условия, като на майчините растения. Маркирайте ги добре и изчакайте.
Може да отнеме две години, за да поникне и до десет години, докато растенията стигнат до цъфтеж.
Често засаждаме семената в сандъци или сакции.
Това помага да следим техния напредък и ги прави лесни за трансплантация след като пораснат.
По-долу има снимка на разсад от дървовиден божур, растящ в нашата детска градина.
Толкова за днес
Следва продължение....
Най-лесният и успешен начин за създаване на повече божури е разделянето им.
Разделянето на корените и / или присаждането в случая на дървовидните божури
е единственият начин да се създаде друго растение, което е идентично с растението майка.
Засаждането на семена от божур ще доведе до нови сортове.
Единственото изключение е paeonia japonica, горският божур, който ще създаде семена, които са идентични с растението майка
и те лесно могат да се размножават чрез семена.
Божурите не бива да се разделят.
Те могат да бъдат засадени и оставени на едно и също място в продължение на десетилетия
и ще се справят изключително добре,
докато продължават да получават достатъчно светлина,
имат минимална конкуренция на корените и почвата има добър дренаж.
Размножаването е просто средство за получаване на повече божури.
Размножаване/ Разделяне на дървовидни божури
-> Присаден дървовиден божур, пускащ корени
(тревистата основа върху, която е присаден, показана с червено, изсъхва и в крайна сметка умира)
-> Розовият пунктир показва къде да се раздели дърв. божур, който е със собствен корен
Разделянето на дървовидните божури не е за хора със слаби сърца.
Това са великолепни растения, които са предназначени да бъдат засадени и оставени на мира за поколенията.
Ако сте решили да разделите вашия дърв. божур, първо трябва да имате зряло растение,
което напълно е израснало от присадката си и е пуснало свои корени,
или дърв. божур, който не е бил присаден.
Започнете с изкопаване на растението и измиване на корените,
за да видите как се свързват стъблата и кореновата структура.
Потърсете възможно най- естественото деление в растението
и отрежете корените и стъблата с остър нож,
за да създадете нови растения с едно, две или три стъбла върху значителна коренова структура.
Засадете, както е обяснено по-горе в раздела за Засаждане на божур, и дайте време на новите растения да узреят.
Може да отнеме няколко години, докато зацъфтят отново.
Дървовидни божури на собствен корен, изкопани и отмити, готови за разделяне
Присаждане на дървовидни божури
Необходимо оборудване:
писалка, острие/ лозарска ножица, етикети, стерилна работна зона,
+ ленти за присаждане, восък за присаждане, остър нож, белина
восък за присаждане
Избор на тревист корен за основа на присадката **
** Изборът на вид тревист корен за , може да повлияе на резултата ви.
Един божур, който е особено подходящ за отглеждане на дървесни божури, е Scarlet O'Hara.
Дезинфекция с белина на тревистия "корен- майка"
Подбор на филизи от дървовидни божури
Изрежете остър ъгъл
Поставяне на филиза в тревистия "корен- майка"
Привързваме здраво с лента за стабилност
Запечатваме
Поставете в мокър пясък върху гореща подложка
и се молим на 'боговете на градината" за успех
Видове присадка:
Размножаване/ Разделяне на тревисти божури
->Тревист корен на божур
-> Коренът, след като се измие
Когато разделяте тревист божур, измийте почвата от корените.
Коренът има четири части:
- големи грудкови корени,
- малки влакнести корени,
- съединителна корона и
- очи в горната част на короната.
Изплакнете божура, за да можете да видите корена на растението ясно.
Разделете растението на парчета, като внимателно прерязвате короната, както е показано на снимката по-долу.
Всяко парче трябва да има поне един силен грудков корен и 3-5 очи в горната част на короната.
Засадете всеки тревист божур на разстояние 90 см, съгласно Инструкциите за засаждане по-горе.
Разрежете короната както позволява формата на корена
Размножаване на божури от семена
Ако се интересувате от размножаване на божури от семена,
изчакайте да видите дали семенната подложка започва да се образува както на първата снимка по-горе.
Семената ще узреят и ще бъдат готови за засаждане в началото на есента.
Имайте предвид, че не всички божури могат да произведат семена,
тъй като тичинките са намалени или загубени в процеса на хибридизация.
Ако божур не е в състояние да произведе семена, стъблото няма да даде семена и ще изглежда като снимка две.
В този случай отрежете стъблото обратно до първия набор от истински листа, за да насърчите растежа на корените.
Имайте предвид, че за да получите божур, същият като този, който отглеждате в момента, трябва да разделите корена.
Ако имате достатъчно късмет обаче и божурът ви образува семена, те ще произведат божури, различни от родителя.
Засадете семената на 3 см под повърхността на почвата веднага след като узреят, подобна на снимка три.
Засадете ги навън при подобни условия, като на майчините растения. Маркирайте ги добре и изчакайте.
Може да отнеме две години, за да поникне и до десет години, докато растенията стигнат до цъфтеж.
Често засаждаме семената в сандъци или сакции.
Това помага да следим техния напредък и ги прави лесни за трансплантация след като пораснат.
По-долу има снимка на разсад от дървовиден божур, растящ в нашата детска градина.
Толкова за днес
Следва продължение....
-
- Баш кафе майстор
- Мнения: 2610
- Регистриран на: Дек 15, '13, 15:28
- Местоположение: София
- Дал благодарност: 234 пъти
- Получил благодарност: 267 пъти
Re: Засаждане на божури
Продължаваме....
Част Трета
9. Очаквания за нарастване
Божурите, както повечето трайни насаждения, отнемат около три години, за да се установят във вашата градина.
Те следват добре познатата баналност - първата година 'застой /сън', втората година 'пълзене', третата година 'скок'.
....или иначе казано първата година корени, втората година издънки, третата година цветове.
Ще видите някои цветове и преди третата година, но са необходими поне три лета,
преди растението да има зряло и величествено присъствие.
Божурите могат да живеят десетилетия на едно място, без да е необходимо да бъдат премествани или разделяни
и ще продължат да създават все повече цветове и да нарастват всяка година.
Нарастване при Горските божури
Снимката по-горе показва растения paeonia japonica в различни етапи на растеж.
Горските божури имат жизнеспособни семена и ако се пуснат по естествен път,
ще се самосеят в дадена област, създавайки групи от божури.
Нараства до 30 см във височина и около 90 см в широчина.
Нарастване при Дървовидните божури
-> 1-ва година
-> 5-та година
-> 10+ година
Дървовидните божури са бавно растящи растения.
Изображенията по-горе показват типичните очаквания за растежа им (на собствен корен).
Те обикновено приличат на пръчки с няколко листа през първата година - две.
Ако направят цветове през първите няколко години след засаждането,
бъдете сигурни, че те ще бъдат малки по форма, с размер около 1/4 от реалния
и няма да са с правилната форма на цвета.
Имайте в предвид, че ще станат по-големи, докато растението узрее.
Дървовидните божури често изглеждат мъртви през първата година -две в земята.
Стресът от преместването им на ново място, заедно с евентуална суша през лятото,
може да доведе до отмиране на дървесните стъбла. Това не е необичайно.
НЕ ГО РОВИЧКАЙТЕ И КОПАЙТЕ!
Дайте време на божурите.
Първите няколко години от отглеждането им, щяхме да извадим онези, които смятахме за мъртви. Не бяха!
Тези, които нямахме време да изкопаем от земята, се превърнаха в едни от най-красивите дървесни божури в нашата градина.
Уверете се, че сте засадили правилно божура си на подходящо място и се грижите правилно за него.
Новозасадените дървовидни божури трябва да се поливат на всяка седмица или две
през сухите летни месеци!!! през първата година - две,
тъй като те все още нямат фидерни корени по тях. Уверете се, че божурът изсъхва напълно между поливанията.
Бавно растящи, достигнат своя пълен размер след 10 до 15 години.
Размерите на вашия дървовиден божур зависят от сорта, който сте избрали.
Високите божури обикновено ще растат до 153см широчина и 215 см височина.
Средните сортове ще растат до около 153 см широчина и 153 см височина.
Сортовете джуджета ще растат до 122 см широчина и 92 см височина.
Нарастване при Тревистите и Итох божурите
Изображенията и графиките по-горе показват очакванията за растеж при тревистите божури и Итохите.
Макар и рядко, възможно е някои от тях да не дадат никакъв растеж над земята през първата пролет.
Божурите са много издръжливи, но отнема време, за да се установят и да се превърнат в зряло цъфтящо растение.
РАЗМЕРИ:
Тревистите божури достигнали зрялост са до 90 см в широчина, като всяка година те ще произвеждат повече цветове и стъбла.
Височината, вида на листата и стойката на растението, зависи от сорта.
Итох-ите обикновено узряват когато достихнат до около 90 см в широчина и 77см във височина.
Сортът Garden Treasure има тенденция да бъде малко по-малък от другите сортове
и е отличен избор за предната линия на градината.
Част Трета
9. Очаквания за нарастване
Божурите, както повечето трайни насаждения, отнемат около три години, за да се установят във вашата градина.
Те следват добре познатата баналност - първата година 'застой /сън', втората година 'пълзене', третата година 'скок'.
....или иначе казано първата година корени, втората година издънки, третата година цветове.
Ще видите някои цветове и преди третата година, но са необходими поне три лета,
преди растението да има зряло и величествено присъствие.
Божурите могат да живеят десетилетия на едно място, без да е необходимо да бъдат премествани или разделяни
и ще продължат да създават все повече цветове и да нарастват всяка година.
Нарастване при Горските божури
Снимката по-горе показва растения paeonia japonica в различни етапи на растеж.
Горските божури имат жизнеспособни семена и ако се пуснат по естествен път,
ще се самосеят в дадена област, създавайки групи от божури.
Нараства до 30 см във височина и около 90 см в широчина.
Нарастване при Дървовидните божури
-> 1-ва година
-> 5-та година
-> 10+ година
Дървовидните божури са бавно растящи растения.
Изображенията по-горе показват типичните очаквания за растежа им (на собствен корен).
Те обикновено приличат на пръчки с няколко листа през първата година - две.
Ако направят цветове през първите няколко години след засаждането,
бъдете сигурни, че те ще бъдат малки по форма, с размер около 1/4 от реалния
и няма да са с правилната форма на цвета.
Имайте в предвид, че ще станат по-големи, докато растението узрее.
Дървовидните божури често изглеждат мъртви през първата година -две в земята.
Стресът от преместването им на ново място, заедно с евентуална суша през лятото,
може да доведе до отмиране на дървесните стъбла. Това не е необичайно.
НЕ ГО РОВИЧКАЙТЕ И КОПАЙТЕ!
Дайте време на божурите.
Първите няколко години от отглеждането им, щяхме да извадим онези, които смятахме за мъртви. Не бяха!
Тези, които нямахме време да изкопаем от земята, се превърнаха в едни от най-красивите дървесни божури в нашата градина.
Уверете се, че сте засадили правилно божура си на подходящо място и се грижите правилно за него.
Новозасадените дървовидни божури трябва да се поливат на всяка седмица или две
през сухите летни месеци!!! през първата година - две,
тъй като те все още нямат фидерни корени по тях. Уверете се, че божурът изсъхва напълно между поливанията.
Бавно растящи, достигнат своя пълен размер след 10 до 15 години.
Размерите на вашия дървовиден божур зависят от сорта, който сте избрали.
Високите божури обикновено ще растат до 153см широчина и 215 см височина.
Средните сортове ще растат до около 153 см широчина и 153 см височина.
Сортовете джуджета ще растат до 122 см широчина и 92 см височина.
Нарастване при Тревистите и Итох божурите
Изображенията и графиките по-горе показват очакванията за растеж при тревистите божури и Итохите.
Макар и рядко, възможно е някои от тях да не дадат никакъв растеж над земята през първата пролет.
Божурите са много издръжливи, но отнема време, за да се установят и да се превърнат в зряло цъфтящо растение.
РАЗМЕРИ:
Тревистите божури достигнали зрялост са до 90 см в широчина, като всяка година те ще произвеждат повече цветове и стъбла.
Височината, вида на листата и стойката на растението, зависи от сорта.
Итох-ите обикновено узряват когато достихнат до около 90 см в широчина и 77см във височина.
Сортът Garden Treasure има тенденция да бъде малко по-малък от другите сортове
и е отличен избор за предната линия на градината.
-
- Баш кафе майстор
- Мнения: 2610
- Регистриран на: Дек 15, '13, 15:28
- Местоположение: София
- Дал благодарност: 234 пъти
- Получил благодарност: 267 пъти
Re: Засаждане на божури
10. Рутинна поддръжка
Тъй като божурите не изискват кой знае каква поддръжка, могат да се справят и без наша помощ.
Една важна стъпка в подръжката е какво да не правите!
НЕ ДОБАВЯЙТЕ МУЛЧ!
Мулчът ще промени дълбочината на вашите тревисти божури и в крайна сметка ще ги накара да не цъфтят.
Ако сте добавяли мулч с времето, най-добре е да проверите дълбочината на вашите божури и да го премахнете.
Въпреки това, дървовидните божури могат да се мулчират.
Препоръчваме да използвате мулч от листа пред мулч от кора, тъй като последният може да причини гъбични проблеми при божурите.
Торене и подхранване
Божурите изискват малко подхранване, но често е добре да им дадете малко тласък, за да изглеждат здрави.
Първо, кога да се добавя тор.
Три пъти в годината:
- през есента, когато почиствате градината си и подготвяте растения за зимата,
- в началото на пролетта, точно когато издънките изникнат,
- и след като растенията цъфтят.
Когато торите, вземете предвид околната среда и почвените условия.
Пясъчните почви ще изискват повече торене, тъй като хранителните вещества лесно излизат от почвата по-бързо,
отколкото в добре балансирани почви.
Всяка година внасяме в градините от 120 до 180 кубически метра гъбен компост (Mushroom Compost).
https://www.gardeningknowhow.com/garden ... ompost.htm
Също така използваме емулсията за риба и водорасли на Нептун от галон
....както като листен спрей, когато се появяват листа, така и в почвата при засаждане, и при почистване през есента.
Друг вариант, който напоследък използваме все повече и повече, е растителната храна Natures Source.
по-лесно да се използва за листно наторяване чрез сифонна струя.
Други опции за тор са:
- добре разложен компост,
- костно брашно (бъдете предпазливи, ако имате копаещи кучета ),
- скален прах (rock dust)
- "луковичен тон".
Когато прилагате компост БЪДЕТЕ ВНИМАТЕЛНИ, да не добавяте дебел слой, тъй като това може да увеличи дълбочината на засаждане и да намали цъфтежа.
Най-добрият начин за прилагане на компост е чрез смесването му с пръстта около божура.
Ако смятате, че е необходим химически тор,
изберете балансирано бавно освобождаване като
5-5-5 или 10-10-10 през пролетта и лятото;
и 5-10-10 през есента.
Ние рядко използваме някой от тези химически торове, вместо това използваме емулсия от риба / водорасли.
Тежките химически торове често увреждат божурите повече, отколкото им помагат и поради това не ги препоръчваме.
Поливане
Като цяло, оставете дъжда да напоява вашите божури.
Божурите харесват тежки редки накисвания, а не напоителни системи.
През първите два вегетационни сезона след засаждането на нов божур се уверете, че веднъж седмично той се накисва добре.
Седмичното накисване предпазва растението от стрес от суша, тъй като развива влакнестата си коренова система.
Не забравяйте и внимавайте да не прекалявате с водата.
Ежедневното поливане или използването на системи може да причини гниене.
От съществено значение е вашият божур да бъде засаден в добре дренирана почва.
Утвърдените божури не изискват почти никакво допълнително поливане, освен по време на екстремна суша.
Плевене
Вече разбрахме, че единствено дървовидните бужури, понасят мулчиране,
за останалите (горските, тревистите и Итох-ите) след година може да ги накара да страдат и да спрат да цъфтят.
Вместо това плевете около божурите си!!!
Не използвайте никакви пестициди за плевели близо до вашите божури!
Премахнете всички растения, които се конкурират с вашите божури и им дайте място за растеж.
Често препоръчваме засаждане в основата на божурите на малки пролетни луковици, като миниатюрни нарциси и минзухари.
Те цъфтят преди божурите, не се съревновават с тях и осигуряват хубава ранна гледка.
Внимавайте да не засаждате нещо по-голямо или особено инвазивно около вашите божури (което ще се конкурира с тях).
Резитба на Дървовидните
Мъртвите клони и всички болни части трябва да бъдат премахнати през пролетта и есента,
за да се предпазят и да насърчи цялостното здраве на растението.
В противен случай не трябва да се режат.
Прецъфтелите цветове могат да бъдат премахнати, за да подпомогнат растежа на корените вместо производството на семена.
Когато правите това, не забравяйте да отрежете стъблото точно под изсъхналия цвят.
Трябва да се избягва премахването на по- голяма част от стъблото, ще намали количеството растеж през следващата година.
Листата също трябва да бъдат премахнати през есента, за да се предотврати заболяване.
Ако искате да подрязвате вече зрелия си божур, за да му придадете определена форма,
това е най-добре да се прави в продължение на няколко сезона.
Растенията могат да се подстригват през пролетта и / или есента.
Пролетната резитба ще премахне листата и ще ограничи способността на растението да фотосинтезира.
Есенната резитба ще премахне цветните пъпки за следващия сезон,
които се залагат през пролетта, веднага след изчистването на прецъфтелите цветове.
Добре е да направите малко подрязване и през двата сезона, за да ограничите щетите.
Пролетната резитба трябва да се извършва рано, преди да пусне пъпки.
Есенната резитба трябва да се извършва точно, когато растението заспи.
Ако искате да отрежете по- голяма част от вашия дърв. божур,
знайте, че никога не трябва да премахвате повече от 1/3 от дървесната част на растението за един сезон!!!
Приемането на повече от една трета от растението подлага растението на твърде много стрес и може да причини смъртта му.
Най-добре е да бъдете търпеливи и да вземате само малка част от това, което искате да вземете през първата година,
и да го режете до формата, която желаете през следващите години.
Подрязвайте клоните под ъгъл 45 , точно над листния възел, за да насърчите разклоняването
Клиентите ни питат какво могат да направят с отрязаните от тях части от дърв. божур.
Можете да ги присадите на тревист корен. Вижте нашата секция за присаждане за подробности.
Тъй като божурите не изискват кой знае каква поддръжка, могат да се справят и без наша помощ.
Една важна стъпка в подръжката е какво да не правите!
НЕ ДОБАВЯЙТЕ МУЛЧ!
Мулчът ще промени дълбочината на вашите тревисти божури и в крайна сметка ще ги накара да не цъфтят.
Ако сте добавяли мулч с времето, най-добре е да проверите дълбочината на вашите божури и да го премахнете.
Въпреки това, дървовидните божури могат да се мулчират.
Препоръчваме да използвате мулч от листа пред мулч от кора, тъй като последният може да причини гъбични проблеми при божурите.
Торене и подхранване
Божурите изискват малко подхранване, но често е добре да им дадете малко тласък, за да изглеждат здрави.
Първо, кога да се добавя тор.
Три пъти в годината:
- през есента, когато почиствате градината си и подготвяте растения за зимата,
- в началото на пролетта, точно когато издънките изникнат,
- и след като растенията цъфтят.
Когато торите, вземете предвид околната среда и почвените условия.
Пясъчните почви ще изискват повече торене, тъй като хранителните вещества лесно излизат от почвата по-бързо,
отколкото в добре балансирани почви.
Всяка година внасяме в градините от 120 до 180 кубически метра гъбен компост (Mushroom Compost).
https://www.gardeningknowhow.com/garden ... ompost.htm
Също така използваме емулсията за риба и водорасли на Нептун от галон
....както като листен спрей, когато се появяват листа, така и в почвата при засаждане, и при почистване през есента.
Друг вариант, който напоследък използваме все повече и повече, е растителната храна Natures Source.
по-лесно да се използва за листно наторяване чрез сифонна струя.
Други опции за тор са:
- добре разложен компост,
- костно брашно (бъдете предпазливи, ако имате копаещи кучета ),
- скален прах (rock dust)
- "луковичен тон".
Когато прилагате компост БЪДЕТЕ ВНИМАТЕЛНИ, да не добавяте дебел слой, тъй като това може да увеличи дълбочината на засаждане и да намали цъфтежа.
Най-добрият начин за прилагане на компост е чрез смесването му с пръстта около божура.
Ако смятате, че е необходим химически тор,
изберете балансирано бавно освобождаване като
5-5-5 или 10-10-10 през пролетта и лятото;
и 5-10-10 през есента.
Ние рядко използваме някой от тези химически торове, вместо това използваме емулсия от риба / водорасли.
Тежките химически торове често увреждат божурите повече, отколкото им помагат и поради това не ги препоръчваме.
Поливане
Като цяло, оставете дъжда да напоява вашите божури.
Божурите харесват тежки редки накисвания, а не напоителни системи.
През първите два вегетационни сезона след засаждането на нов божур се уверете, че веднъж седмично той се накисва добре.
Седмичното накисване предпазва растението от стрес от суша, тъй като развива влакнестата си коренова система.
Не забравяйте и внимавайте да не прекалявате с водата.
Ежедневното поливане или използването на системи може да причини гниене.
От съществено значение е вашият божур да бъде засаден в добре дренирана почва.
Утвърдените божури не изискват почти никакво допълнително поливане, освен по време на екстремна суша.
Плевене
Вече разбрахме, че единствено дървовидните бужури, понасят мулчиране,
за останалите (горските, тревистите и Итох-ите) след година може да ги накара да страдат и да спрат да цъфтят.
Вместо това плевете около божурите си!!!
Не използвайте никакви пестициди за плевели близо до вашите божури!
Премахнете всички растения, които се конкурират с вашите божури и им дайте място за растеж.
Често препоръчваме засаждане в основата на божурите на малки пролетни луковици, като миниатюрни нарциси и минзухари.
Те цъфтят преди божурите, не се съревновават с тях и осигуряват хубава ранна гледка.
Внимавайте да не засаждате нещо по-голямо или особено инвазивно около вашите божури (което ще се конкурира с тях).
Резитба на Дървовидните
Мъртвите клони и всички болни части трябва да бъдат премахнати през пролетта и есента,
за да се предпазят и да насърчи цялостното здраве на растението.
В противен случай не трябва да се режат.
Прецъфтелите цветове могат да бъдат премахнати, за да подпомогнат растежа на корените вместо производството на семена.
Когато правите това, не забравяйте да отрежете стъблото точно под изсъхналия цвят.
Трябва да се избягва премахването на по- голяма част от стъблото, ще намали количеството растеж през следващата година.
Листата също трябва да бъдат премахнати през есента, за да се предотврати заболяване.
Ако искате да подрязвате вече зрелия си божур, за да му придадете определена форма,
това е най-добре да се прави в продължение на няколко сезона.
Растенията могат да се подстригват през пролетта и / или есента.
Пролетната резитба ще премахне листата и ще ограничи способността на растението да фотосинтезира.
Есенната резитба ще премахне цветните пъпки за следващия сезон,
които се залагат през пролетта, веднага след изчистването на прецъфтелите цветове.
Добре е да направите малко подрязване и през двата сезона, за да ограничите щетите.
Пролетната резитба трябва да се извършва рано, преди да пусне пъпки.
Есенната резитба трябва да се извършва точно, когато растението заспи.
Ако искате да отрежете по- голяма част от вашия дърв. божур,
знайте, че никога не трябва да премахвате повече от 1/3 от дървесната част на растението за един сезон!!!
Приемането на повече от една трета от растението подлага растението на твърде много стрес и може да причини смъртта му.
Най-добре е да бъдете търпеливи и да вземате само малка част от това, което искате да вземете през първата година,
и да го режете до формата, която желаете през следващите години.
Подрязвайте клоните под ъгъл 45 , точно над листния възел, за да насърчите разклоняването
Клиентите ни питат какво могат да направят с отрязаните от тях части от дърв. божур.
Можете да ги присадите на тревист корен. Вижте нашата секция за присаждане за подробности.
-
- Баш кафе майстор
- Мнения: 2610
- Регистриран на: Дек 15, '13, 15:28
- Местоположение: София
- Дал благодарност: 234 пъти
- Получил благодарност: 267 пъти
Re: Засаждане на божури
Грижа за божурите през есента и пролетта
През есента
....за горските божури
Горските божури произвеждат жизнеспособни семена, които ако се оставят да узреят на растението,
в крайна сметка ще създадат петна от горски божури.
Тези семена също могат да се събират и разпространяват в нови райони и на нови места.
Ако не искате нови растения, просто съберете семената през пролетта и ги изхвърлете.
Сините семена са жизнеспособните семена.
Есенното почистване на горски божури включва отрязване на растението до малко над нивото на земята
и изхвърляне на листата и стъблата.
Тези части не трябва да се слагат за компост, тъй като домашният компост не се нагрява достатъчно, за да унищожи спорите и бактериите, които могат да бъдат в растението.
....за дървовидните божури
Дърв. божури са много толерантни към студа.
Забележете на изображението по-горе където листата в гората са почти паднали
а дърв. божури все още държат листата си.
След като листата започнат да се оцветяват и естествено започнат да окапват,
зимната подготовка се състои във внимателно отстраняване на останалите листа
и почистване на всички листа от основата на стъблото.
Дърв. божури не трябва да се потрязват!
Подрязването за форма може да се направи, но най-добре е през пролетта веднага след цъфтежа на растенията.
Вижте раздела за подрязване за подробности.
За да премахнете листата през есента ги откъснете с ръка, както е показано на снимката по-долу,
оставяйки новите пъпки на клоните непокътнати.
Тези нови пъпки ще образуват дърв. растеж и цветове през следващата година.
Ако листата не се откъсват лесно, отрежете ги близо до стъблото.
Всички листа трябва да се изхвърлят!
Компостът може да се добавя сезонно към дърв. божури, не в близост до стъблото.
Нанасяме пръстен от гъбен компост около растението през есента.
Ако желаете, добавете емулсия от риба и водорасли, костно брашно или тор с бавно освобождаване,
съгласно указанията на опаковката, за да дадете на растенията си допълнителен тласък.
Дърв. божури обикновено не трябва да бъдат защитени през зимата.
Те, подобно на тревистите божури, се нуждаят от студа, за да цъфтят.
Въпреки това, когато отглеждате дърв. божури в по- студени райони,
те ще имат значителни измръзвания и ще растат повече като тревист божур,
пониквайки от основата всяка година.
В тези зони мулчирайте силно през зимата.
Избягвайте мулчиране с дървени стърготини или кора, тъй като това насърчава растежа на артилерийски гъбички.
В зони 4-9 дървесните божури не се нуждаят от зимна защита, тъй като са студоустойчиви и устойчиви.
Трябва да се внимава да не се счупят клоните през зимата.
Внимавайте със снега, който пада от покрива.
Ако вашият дървесен божур е засаден на такива места, трябва да се вземат предпазни мерки,
за да се предотврати счупването на клоните.
....за тревистите божури
През есента листата на тревистите божури губят блясъка си, оцветяват се и започват да отмират за зимата.
Тъй като избледняват, те вече не фотосинтезират и не осигуряват захар на корена,
което означава, че е време за почистване и грижи за есента.
По това време е обичайно листата могат да бъдат осеяни с кафяви петна или покрити с бяла плесен.
Тези заболявания са често срещани и до голяма степен козметични, но трябва да бъдат премахнати от градината.
Отрежете стъблата на трев. божури, така че да са на 7 до 10 см над земята (вижте снимката по-горе) и изхвърлете листата.
Допълнителните грижи през есента се състоят в почистване на зоната около божура
и добавяне на компост на 15 см от основата на стъблото.
Компостът не трябва да се натрупва директно върху божура.
Внимателно проверете повърхността около стъблото, за да се уверите,
че розовите или белите очи остават на 1,5 см до 3,8 см под повърхността на почвата, в зависимост от вашата градинарска зона.
Ако желаете, добавете емулсия от риба и морски водорасли, костно брашно
или тор с бавно освобождаване, съгласно указанията на опаковката,
за да дадете на растенията си малък тласък за есента.
....за Итох хибридите
Тъй като те са кръстоска между дървесни и тревисти божури,
грижите за тях през есента се състоят от аспектите на двамата родители.
Листата трябва да бъдат откъснати, след като започнат да падат, подобно на дървесен божур.
След това трябва да бъдат подрязани, така че тревистата част на стъблото да бъде премахната,
а частта от твърда дървесина да остане.
Определянето на това местоположение изисква известен опит,
затова препоръчваме да пропуснете да го подрязвате през първата година и да го оставите да умре естествено,
за да можете сами да видите къде е това местоположение.
Обикновено зрелите Итох хибриди ще направят от 10 до 12-13 см твърда дърв. част над земята.
Листата и стъблата трябва да се изхвърлят.
След като почистите зоната около божура, добавете компост на 15 см от основата на стъблото.
Подобно на тревистите божури, компостът не трябва да се трупа директно върху божура.
През пролетта
Ако имате божури и са започнали да поникват, а са предупредили за голяма слана,
можете да поставите обърната саксия върху растенията непосредствено преди сланата.
Това ще предпази образуващите се пъпки от допълнителен стрес,
който замръзването може да причини.
Просто не забравяйте да премахнете покритието възможно най-скоро.
Като се има предвид това, че ние имаме хиляди божури и рядко покриваме някое от нашите растения
по време на замръзване и те все още цъфтят добре и остават красиви.
Тази устойчивост на замръзване е особено вярна за дървесни божури, които покарват много рано през сезона.
Имаме растения с цветове, готови да се отворят, размразяват се без проблем и се отварят прекрасно не след дълго.
Само внимавайте да не докосвате божурите си, когато са замръзнали, тъй като това може да доведе до счупване.
Премахване на прецъфтелите цветове
След цъфтежа, освен ако не се интересувате да видите дали вашият божур ще произведе семена,
отрежете прецъфтелите цветове на божурите си, за да насърчите растежа на корените.
Тревисти и Итох: Отрежете стъблото до първия набор от истински листа.
Дървовидни: Изрежете стъблото точно под прецъфтелия цвят.
Премахването на по- голяма част от стъбло ще намали размера на растежа през следващата година и трябва да се избягва.
Зелените издънки тази година ще се превърнат в дървесен клон през следващата година.
Спирам до тук... остана още малко
... следва продължение
През есента
....за горските божури
Горските божури произвеждат жизнеспособни семена, които ако се оставят да узреят на растението,
в крайна сметка ще създадат петна от горски божури.
Тези семена също могат да се събират и разпространяват в нови райони и на нови места.
Ако не искате нови растения, просто съберете семената през пролетта и ги изхвърлете.
Сините семена са жизнеспособните семена.
Есенното почистване на горски божури включва отрязване на растението до малко над нивото на земята
и изхвърляне на листата и стъблата.
Тези части не трябва да се слагат за компост, тъй като домашният компост не се нагрява достатъчно, за да унищожи спорите и бактериите, които могат да бъдат в растението.
....за дървовидните божури
Дърв. божури са много толерантни към студа.
Забележете на изображението по-горе където листата в гората са почти паднали
а дърв. божури все още държат листата си.
След като листата започнат да се оцветяват и естествено започнат да окапват,
зимната подготовка се състои във внимателно отстраняване на останалите листа
и почистване на всички листа от основата на стъблото.
Дърв. божури не трябва да се потрязват!
Подрязването за форма може да се направи, но най-добре е през пролетта веднага след цъфтежа на растенията.
Вижте раздела за подрязване за подробности.
За да премахнете листата през есента ги откъснете с ръка, както е показано на снимката по-долу,
оставяйки новите пъпки на клоните непокътнати.
Тези нови пъпки ще образуват дърв. растеж и цветове през следващата година.
Ако листата не се откъсват лесно, отрежете ги близо до стъблото.
Всички листа трябва да се изхвърлят!
Компостът може да се добавя сезонно към дърв. божури, не в близост до стъблото.
Нанасяме пръстен от гъбен компост около растението през есента.
Ако желаете, добавете емулсия от риба и водорасли, костно брашно или тор с бавно освобождаване,
съгласно указанията на опаковката, за да дадете на растенията си допълнителен тласък.
Дърв. божури обикновено не трябва да бъдат защитени през зимата.
Те, подобно на тревистите божури, се нуждаят от студа, за да цъфтят.
Въпреки това, когато отглеждате дърв. божури в по- студени райони,
те ще имат значителни измръзвания и ще растат повече като тревист божур,
пониквайки от основата всяка година.
В тези зони мулчирайте силно през зимата.
Избягвайте мулчиране с дървени стърготини или кора, тъй като това насърчава растежа на артилерийски гъбички.
В зони 4-9 дървесните божури не се нуждаят от зимна защита, тъй като са студоустойчиви и устойчиви.
Трябва да се внимава да не се счупят клоните през зимата.
Внимавайте със снега, който пада от покрива.
Ако вашият дървесен божур е засаден на такива места, трябва да се вземат предпазни мерки,
за да се предотврати счупването на клоните.
....за тревистите божури
През есента листата на тревистите божури губят блясъка си, оцветяват се и започват да отмират за зимата.
Тъй като избледняват, те вече не фотосинтезират и не осигуряват захар на корена,
което означава, че е време за почистване и грижи за есента.
По това време е обичайно листата могат да бъдат осеяни с кафяви петна или покрити с бяла плесен.
Тези заболявания са често срещани и до голяма степен козметични, но трябва да бъдат премахнати от градината.
Отрежете стъблата на трев. божури, така че да са на 7 до 10 см над земята (вижте снимката по-горе) и изхвърлете листата.
Допълнителните грижи през есента се състоят в почистване на зоната около божура
и добавяне на компост на 15 см от основата на стъблото.
Компостът не трябва да се натрупва директно върху божура.
Внимателно проверете повърхността около стъблото, за да се уверите,
че розовите или белите очи остават на 1,5 см до 3,8 см под повърхността на почвата, в зависимост от вашата градинарска зона.
Ако желаете, добавете емулсия от риба и морски водорасли, костно брашно
или тор с бавно освобождаване, съгласно указанията на опаковката,
за да дадете на растенията си малък тласък за есента.
....за Итох хибридите
Тъй като те са кръстоска между дървесни и тревисти божури,
грижите за тях през есента се състоят от аспектите на двамата родители.
Листата трябва да бъдат откъснати, след като започнат да падат, подобно на дървесен божур.
След това трябва да бъдат подрязани, така че тревистата част на стъблото да бъде премахната,
а частта от твърда дървесина да остане.
Определянето на това местоположение изисква известен опит,
затова препоръчваме да пропуснете да го подрязвате през първата година и да го оставите да умре естествено,
за да можете сами да видите къде е това местоположение.
Обикновено зрелите Итох хибриди ще направят от 10 до 12-13 см твърда дърв. част над земята.
Листата и стъблата трябва да се изхвърлят.
След като почистите зоната около божура, добавете компост на 15 см от основата на стъблото.
Подобно на тревистите божури, компостът не трябва да се трупа директно върху божура.
През пролетта
Ако имате божури и са започнали да поникват, а са предупредили за голяма слана,
можете да поставите обърната саксия върху растенията непосредствено преди сланата.
Това ще предпази образуващите се пъпки от допълнителен стрес,
който замръзването може да причини.
Просто не забравяйте да премахнете покритието възможно най-скоро.
Като се има предвид това, че ние имаме хиляди божури и рядко покриваме някое от нашите растения
по време на замръзване и те все още цъфтят добре и остават красиви.
Тази устойчивост на замръзване е особено вярна за дървесни божури, които покарват много рано през сезона.
Имаме растения с цветове, готови да се отворят, размразяват се без проблем и се отварят прекрасно не след дълго.
Само внимавайте да не докосвате божурите си, когато са замръзнали, тъй като това може да доведе до счупване.
Премахване на прецъфтелите цветове
След цъфтежа, освен ако не се интересувате да видите дали вашият божур ще произведе семена,
отрежете прецъфтелите цветове на божурите си, за да насърчите растежа на корените.
Тревисти и Итох: Отрежете стъблото до първия набор от истински листа.
Дървовидни: Изрежете стъблото точно под прецъфтелия цвят.
Премахването на по- голяма част от стъбло ще намали размера на растежа през следващата година и трябва да се избягва.
Зелените издънки тази година ще се превърнат в дървесен клон през следващата година.
Спирам до тук... остана още малко
... следва продължение
- may4o
- Кафе с мляко
- Мнения: 299
- Регистриран на: Авг 13, '14, 23:15
- Местоположение: Варна
- Дал благодарност: 54 пъти
- Получил благодарност: 141 пъти
Re: Засаждане на божури
Страхотна тема!!! Благодаря ти Мария Николова за нея и на Артист за превода
Ще я чета многократно. Аз си имам няколко божурчета с надеждата да станат доста повече.
Така ще мога да се грижа за тях компетентно
Ще я чета многократно. Аз си имам няколко божурчета с надеждата да станат доста повече.
Така ще мога да се грижа за тях компетентно