Системи за земеделие

Публикувай отговор
troll

Re: Системи за земеделие

Мнение от troll »

книга от гугъл :Allelopathy: A Physiological Process with Ecological Implications
Там са описани сума конференции.
по-добре виж тази от 1986 в чикаго, уса.
на тема: Алелохимикали:роля в селското и горското стопанство.
пусни търсене с това:
allelochemicals role in agriculture and forestry
май открихме квото трябва:
гугълваш allelochemicals pdf
:mrgreen:
troll

Re: Системи за земеделие

Мнение от troll »

Та за следващата система

Square Foot Gardening (SFG)
Градинарстване на квадратна стъпка( 1 стъпка = 12 инча = 305 мм = 30.5 см)
а една квадратна стъпка е 0.0929 м²
Там нама редове и няма междуредови разстояния.

https://m.youtube.com/watch?v=f2FxJimob84
troll

Re: Системи за земеделие

Мнение от troll »

Всичко е много лесно.... но за тук, щото тук всичко си е в стъпки.
Примерно купуваш две дъски по 8 стъпки (това е най разпространената дължина) и като ги срежеш наполовина те ти стените на легло леха 4"х 4". Ако искаш 8" х 4" купуваш три дъски и срезваш само едната.
:mrgreen:
Трябва творческо прилагане за Бг май.
:hmmm:
Но идеята е че се сее на квадрати различни зеленчуци и цветя да си помагат и да се пазят едно друго.
Има разработени схеми.
troll

Re: Системи за земеделие

Мнение от troll »

Ма вии съвсем съ успахте!
Само набърже, така да споделя една чисто канадска, т.е. кебекарска система, май с френски корени.
Начи кат дошли тук французите забелязали нещо много интересно, което май си знаели преди да да додът тук.
Ако си направиш градина под гора т.е. ако гората е по-високо от градината ти по баира имаш много до ри резултати и няма нужда да удобряваш почвата. Кат вали то си се стича от гората. А ти само цоцаш.
По туй време се е падало по сто гори на един кебекар.
:mrgreen:
То и ся има много , щото кебек е колкото европа, а кебекарите са колкото българите, ма всички искат да дишат смог у Монреал или в Кебек сити.
:mrgreen:
Обаче, после ги домързяло да си строят къщи по баирите под гори и се замислили как да докарат гората в своята градина.
Пред тяхната пронцателност, не могъл да се укрие факта, че единственото дето пада на горската земя са листа и клони. Почналили да си тургат паднали клончета и резултатът бил много добър.В малките, тънките клонки дърветата складират най-доброто и ако яха здраво закачени за дървото щяха да станат големи и яки клони, но понеже не са падат и дават възможност на екосистемата да опита пак стези хубави вещества.
Идеята се развила и клонките били прекарвани през машина, която ги раздробява и дава повече повърхност за по-бързи процеси, щото в гората тез неща са бавни.
Това е идеята и на осмокоте- бавно разлагащи се торове.
Не бива да се бъркат клонкитенад земята със заровените в студените легла. Там дърветата се надяват да се компостират пистепено в рамките на 15-17 години.
Тук иде реч за освобождаване на 80-90 % от полезните неща в рамките на сезона, а после имаме по-дълго компостиране.
На френски е "brf bois". Eng => rbw cbw
Има малка система, кооято е заменила гората, дърветата с храсти. Казва се Плет. Идеята е че си си направил ограда от отрязъни дървета и около нея има храсти и до тях всичко се чувства превъзходно.
:mrgreen:
troll

Re: Системи за земеделие

Мнение от troll »

Днес ходих в един разсадник и си купих семена:
Изображение
Облечени семена.
Или нещо такова би значело на български.
Замислих се така и ми стана смешно.
Новото е добре забравено старо.
Ползите са много. Лесна манипулация, механизация и употреба на по-малко семена, сеейки много по-точно.
Е прибавя се някоя стотинка на цената.
Семето е добре защитено.
Пишат, че има два вида. Опаковка, на семето, която изложена на влага почва да се размеква и полимерна опаковка, която се цепи отвътре, когато семето покълне, тя е влагопроницаема.
Първата се практикува от много време.
Например ако направите търсене на видео с "coated seeds fukuoka" неизбежно ще попаднете на Masao дето прави топчета от глина около семената. Глината разтворена във вода дава ракетенстарт на семената.
:mrgreen:
ния
Кафевар/ка/
Мнения: 809
Регистриран на: Ное 20, '14, 13:16
Местоположение: 5963 Муселиево

Re: Системи за земеделие

Мнение от ния »

По наше село ги водим пелитирани :daaa: :D ,но разликата в цената е същественна,струва си за дребните,сладко се сеят,ноооооо домата е с прилична едрина :svekurva:,с две думи ексти
"Ако искаш да си щастлив - стани градинар"
https://picasaweb.google.com/1044019360 ... 741/132016" onclick="window.open(this.href);return false;
troll

Re: Системи за земеделие

Мнение от troll »

Ами не знам ...
останал съм с впечетлението, че пелЕтирани семена са такива, дето им е помогнато да покълнат по лесно. Примерно са трити на джамкехат/шкурка , джуркани са в белина или други такива.
:mrgreen:
ния
Кафевар/ка/
Мнения: 809
Регистриран на: Ное 20, '14, 13:16
Местоположение: 5963 Муселиево

Re: Системи за земеделие

Мнение от ния »

Да де ,с Е е :lol: ,за по лесно и да няма фал :hihihi: семките са "на хапче" ...
"Ако искаш да си щастлив - стани градинар"
https://picasaweb.google.com/1044019360 ... 741/132016" onclick="window.open(this.href);return false;
troll

Re: Системи за земеделие

Мнение от troll »

Прощавай ния!
Абсолютно си права за пелетираните семена.
Аз взех термина за рътени семена.
Пардон!
:angelche:
Аватар
Вискяр
Кафевар/ка/
Мнения: 709
Регистриран на: Окт 24, '11, 18:49
Местоположение: В полите на Вискяр планина
Обратна връзка:

Re: Системи за земеделие

Мнение от Вискяр »

troll написа: Рудолф Щайнер.
Кой е Rudolf Joseph Lorenz Steiner?
Той е австрийски философ и езотерик, основател на течението Антропософия, повлияно най-вече от Теософията и в различни степени от Розенкройцерството, Гностицизма, както и Идеализма. Щайнер прави опити за налагане на възгледите на основаното от него движение в различни области, като педагогика (където предлага идеята за Валдорфско училище), изкуство (евритмия) и предлага антропософски версии на знания от различни сфери на живота (антропософска архитектура, антропософска медицина, религия (т.нар.Християнска общност) и земеделие (биодинамично земеделие). Макар и популярни сред неговите привърженици, според философа Р. Карол някои от възгледите му се характеризират с посредственост и липса на оригиналност, а трудовете му по земеделие (и предложеното от него „биодинамично земеделие“) са псевдонаучни.
Рудолф Щайнер е роден в бедно семейство, в Кралевец, в пределите на тогавашната Австро-Унгария.
След основното училище, благодарение на стипендията, която получава, в периода 1879 - 1883 г. Щайнер следва в Техническия университет на Виена. Там той специализира Математика и Природознание за учител в основно училище, като паралелно посещава и лекции по философия, литература и история във Виенския университет.
През 1883 г. по финансови причини Щайнер е принуден да прекрати следването си, като по същата причина не успява и да се дипломира.
Едва през 1891 г. в Университата Росток Рудолф Щайнер защитава докторска титла по философия пред проф. Хайнрих фон Щайн. Темата на докторскта му работа е „Основният въпрос на Епистемологията“. Една година по-късно, през 1892 г. излиза и разширената дисертация "Истина и наука".
През 1892 г. Щайнер заживява при наскоро овдовялата Ана Юнике (1853–1911) и нейните пет деца, която през 1899 г. става неговата първа съпруга. През 1914 г. Рудолф Щайнер се жени повторно за Мари фон Сиверс, от която няма потомство.
През септември 1900 г. в Берлин, в теософската библиотека на граф фон Брокдорф Рудолф Щайнер изнася лекция върху Ницше.
Когато през 1902 г. се основава Немската секция на Теософското общество, немските теософи не успяват да се обединят зад една кандидатура на председател. Рудолф Щайнер е компромисен избор.
С годините между Световната организация на Теософското общество (ТО) и немските секции и ложи се получава значително отчуждение. В споровете Щайнер е активен протагонист. Най-сериозно задълбочаване се получава когато през 1911 г. някои представители на Теософското общество, най-вече в лицето на Ч. У. Ледбитър, обявяват шестнадесетгодишния Джиду Кришнамурти, като „Световен учител“ (Буда Майтрея), а в някои кръгове като „Христова реинкарнация“ или „Второ пришествие“.
Щайнер отхвърля набиращия сила култ към Джиду и в тази връзка основания „Орден на източната звезда“. От своя старана Кришнамурти също отказва участие в това дело и на събора от 2-ри август 1929 в Омен, Холандия, разпуска ордена.
На 7 март 1913 г. Ани Безант, в качеството си на Председател на Международната Теософска организация, с телеграма разпуска официално Немската секция на ТО. На нейно място веднага се основава нова Немска секция под ръководството на Вилхелм Х. Шлайден.
След напускане на Теософската организация, Щайнер основава Антропософското общество. До края на годината към него се присъединяват още над 1000 нови членове. Новата организация се ръководи от председателство, в което участват Мари фон Сиверс, Михаел Бауер и Карл Унгер. Той остава най-важен говорител до смъртта си през 1925 г. На Коледното събрание през 1924 г. лично поема председателството на Антропософското общество.
Първоначално лекциите, докладите и статиите на Щайнер биват публикувани във вестници и частни издания, а от 1908 г. техен издател е Антропософското издателство в Берлин. До 1953 г. то издава близо 500 книги, съдържащи по-голямата част от творчестото на Щайнер. През 1955 г. Мари Щайнер, като единствена наследница на авторските права на творчеството на съпруга си, в собственото си издателство „Рудолф Щайнер“ започва издаването на цялостното му творчество.

Това от Уикипедията.

Сега от мен:
Щайнер е католик-богослов. По онова време е било много модерно да се посещават платени лекции (фейсбук групите не са съществували, откъдето човек безплатно да трупа знания за света). Бил е пътуващ лектор. С парите от лекциите се е прехранвал.
Явно богословските, и теософски, лекции не са имали приличен финансов успех. Щайнер решава да приложи маркетингов трик - започва да учи по селата селяните как да бъдат земеделци, разчитайки, че новите му идеи, без да е садил зеле и компири, ще му донесат поне пари, ако не и слава.
От историята е видно, че нещата са се получили на обратно - получил е слава (винаги е добре да имаш добър ПР и собствено издателство, които да се грижат за теб), но с парите пак е ударил на камък.
Щайнер е расист: "Само русите хора са умни!".
И още много, много неща, все в този стил.
Щайнер е кумир за мистичните и ленивите личности, неотървали се от шаманистично-атавистичните преживявания на пра-пра-прааааадедите им: ако посееш в ден Корен, когато Меркурий е във водно съзвездие и Луната е в подем (каквото и да значи това), и духнеш във въздуха мъничка щипка прах от силиций, отлежал като добро вино, но не в дъбова бъчва, а в кравешки рог, домати - то ще береш поне десет колички плодове от растение, без да правиш нищо друго.
Германия, и прилежащите ѝ духовно Австрия и околни, е известна с философите си.
До ден днешен нито една философия, пръкнала се там, не е дала реални ползотворни плодове.
Немския философ цял живот ще развива и обогатява теорията си.
В случая с биоземеделието, пардон, с биодинамичното земеделие на Щайнер неизвестен български философ го е казал кратко: Боднеш пръчка и пиеш вино. И отишъл да си нагледа и полее бостана и бахчата.
Search local, да го кажа по модерному.
И все пак да го преведа - Огледай се наоколо.
Публикувай отговор

Обратно към “Други цветарски теми”