Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
Модератор: scleri
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
И аз, и аз! Денят ми започна с твоя разказ! Чакам ощеmucunka написа:Dal,обичам да те чета...
Търся добри хора
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
Дал е нашия Джером К.
Дал, сериозно трябва да се замислиш за писателстване. Перото ти е неподражаемо
Дал, сериозно трябва да се замислиш за писателстване. Перото ти е неподражаемо
........................
-Вы кто?
-Добрая фея
-А почему с топором?
-Настроение что-то не очень...
-Вы кто?
-Добрая фея
-А почему с топором?
-Настроение что-то не очень...
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
Съгласна съм с Калико Тази талант не трябва да се пилее Чакам с любопитство
- lenuza73
- Кафе машина
- Мнения: 3700
- Регистриран на: Окт 3, '10, 18:27
- Дал благодарност: 14 пъти
- Получил благодарност: 18 пъти
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
Тъкмо се зачетох и то свърши
Добре си ни дошла отново Дал. И аз да си кажа,че си добър разказвач и те чета в захлас .Вижда се ,че е имало емоции ...очаквам следващите...
Добре си ни дошла отново Дал. И аз да си кажа,че си добър разказвач и те чета в захлас .Вижда се ,че е имало емоции ...очаквам следващите...
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
абе да не пълним тук с разни възклици , че гостите долу под чертата все нарастват вълноломно , колчем си изтъпаним тема.
Ще пиша довечера , че са се събрали доста ангажименти докато ме е нямало .
Темата и без това ще е обемна , защото има много снимки и антични и не съвсем клюки към насниманото , които ще бързам да споделя преди да ме тресне склерозата и да омотам артефактите кой беше си отрезал носа щото останал с едно око пък бил пълководец че да вижда и другия хоризонт и супер грозната си жена и кой беше треснат от мълния поради което в средновековието не са му претопили колосалната статуя от бронз , та е оцеляла до наши дни.
Имам малко време сега и докато чакам да кажа , че аз все хоках Цвети че като запътуват и влачеше една дънкова чантичка с дълга дръжка с два джоба , щото разръфана ми се виждаше. Та аз взех този път тази чантичка , реших че това би я изкефило максимално. Чантата свърши прекрасна работа , побирайки картите цигарите телефоните и двата таблета .Цвети е била права , пък аз не.
Използвам да кажа в общата информация , че цяла Италия е супер застроена и селищата са буквално едно през друго и рядко има празни територии като летиш нощем над нея се вижда много добре , защото хората са си осветили магистралите да не се спъват туристите в тъмницата.Почти всичко е с входни такси и под 6 евро няма такса , като стигат и до 30 евро входовете. Някои музеи са без пари , но пак с билети. Спазват си местните традиции и централната власт не им пречи изобщо. Например в Монтекатини Терме в Тоскана сутрин от 7.30 до 8.20 всякакво движение спира за да стигнат без произшествия двата училищни автобуса и това е местен закон. В пиза пък за някои църковни имоти си вземаш билет без да има пари но ти го късат , явно броят туристопотока. Понеже има едни стотина милиарда откраднати , техния министър председател беше рекъл , че може да дадат под аренда 1-2 обекта за 15 години на държава или организация и парите ще се възстановят. това е показател за какъв бизнес става въпрос. Просто Италия като общо понятие / тя е обединена от век и половина всъщност / та Италия краде от целия античен и културен свят едни към 25 века , и сега ни показва всичко накуп срещу куверти. Те няма нужда да работят , заниманията им са при и по повод туристите- хотели селско стопанство услуги транспорт , правят вина парфюми мода кожи вълна за да продават , ликьори лимони маслини - ей такива приятни занимания. Довечера ще продължа.
Ще пиша довечера , че са се събрали доста ангажименти докато ме е нямало .
Темата и без това ще е обемна , защото има много снимки и антични и не съвсем клюки към насниманото , които ще бързам да споделя преди да ме тресне склерозата и да омотам артефактите кой беше си отрезал носа щото останал с едно око пък бил пълководец че да вижда и другия хоризонт и супер грозната си жена и кой беше треснат от мълния поради което в средновековието не са му претопили колосалната статуя от бронз , та е оцеляла до наши дни.
Имам малко време сега и докато чакам да кажа , че аз все хоках Цвети че като запътуват и влачеше една дънкова чантичка с дълга дръжка с два джоба , щото разръфана ми се виждаше. Та аз взех този път тази чантичка , реших че това би я изкефило максимално. Чантата свърши прекрасна работа , побирайки картите цигарите телефоните и двата таблета .Цвети е била права , пък аз не.
Използвам да кажа в общата информация , че цяла Италия е супер застроена и селищата са буквално едно през друго и рядко има празни територии като летиш нощем над нея се вижда много добре , защото хората са си осветили магистралите да не се спъват туристите в тъмницата.Почти всичко е с входни такси и под 6 евро няма такса , като стигат и до 30 евро входовете. Някои музеи са без пари , но пак с билети. Спазват си местните традиции и централната власт не им пречи изобщо. Например в Монтекатини Терме в Тоскана сутрин от 7.30 до 8.20 всякакво движение спира за да стигнат без произшествия двата училищни автобуса и това е местен закон. В пиза пък за някои църковни имоти си вземаш билет без да има пари но ти го късат , явно броят туристопотока. Понеже има едни стотина милиарда откраднати , техния министър председател беше рекъл , че може да дадат под аренда 1-2 обекта за 15 години на държава или организация и парите ще се възстановят. това е показател за какъв бизнес става въпрос. Просто Италия като общо понятие / тя е обединена от век и половина всъщност / та Италия краде от целия античен и културен свят едни към 25 века , и сега ни показва всичко накуп срещу куверти. Те няма нужда да работят , заниманията им са при и по повод туристите- хотели селско стопанство услуги транспорт , правят вина парфюми мода кожи вълна за да продават , ликьори лимони маслини - ей такива приятни занимания. Довечера ще продължа.
- Анета
- Кафевар/ка/
- Мнения: 999
- Регистриран на: Авг 25, '11, 12:28
- Местоположение: Пловдив
- Дал благодарност: 154 пъти
- Получил благодарност: 85 пъти
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
Добре дошла ,Дал!Прочетох с интерес написаното и сега чакам снетърпение продължението и снимките!Така увлекателто разказваш...!
- Tanet
- Кафе машина
- Мнения: 4787
- Регистриран на: Яну 13, '10, 11:52
- Местоположение: Севлиево 5-а зона
- Дал благодарност: 2 пъти
- Получил благодарност: 1 път
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
Дал, , ти ще ни разкажеш най-увлекателно, ние ще попиваме всичко, но накрая искам да споделиш дали да миг поне изпита желание да се върнеш тук и ако да защо. Чакам продължението
"Истинските неща в живота, не са нещата"
[img]http://smileys.on-my-web.com/repository ... gonfly.gif[/img]
градинките на "утринния покой"
[img]http://smileys.on-my-web.com/repository ... gonfly.gif[/img]
градинките на "утринния покой"
- zeleno
- Наркоман
- Мнения: 13696
- Регистриран на: Ное 23, '10, 15:59
- Дал благодарност: 172 пъти
- Получил благодарност: 332 пъти
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
мен пък ме кефи , че си съхранила остротата и хумора
ще следя темата с кеф , едва ли ще посетя някога таз импозантна държавица
ще следя темата с кеф , едва ли ще посетя някога таз импозантна държавица
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
много се извинявам че се забавих
където има ленти по снимките е защото е снимано от автобуса през прозореца.
Неапол , трафикът
кооперациите
тук с охрана ограда и порта с градинки вътре
дори септември градът си е озеленен стабилно
крайбрежни булеварди
центъра , долу се виждат разкопките от метрото
е тука също
всичко е в реставрации с евро пари
търговски център изложбени галерии и антични разкопки на едно
подовете
на това му викат новия замък - той е от 1279 г всъщност ,наричат Кастел Нуово "Анжуйския мъж" - име, дадено му в чест на неговия строител Карл I Анжуйски. Тук освен безброй короновани особи и един папа са живели художникът Джото и поетите Петрарка и Бокачо. Срещу крепостта се намира галерията "Умберто I" - изключително луксозен покрит базар с кръстообразен план дето по горе е пусната . Наблизо е кралският дворец "Палацо Реале", построен за испанския крал Филип III- той е горе на хълма , но не знам дали го има в тези снимки .Пристанището е отсреща през булеварда
входа му
вътре в дворовете типичните чики рики за всяка южна нация - сцена за изява на този и онзи
готическите замъци са доста грозни , за сметка на което солидни
Неапол откъм залива
пристанището
плаващите градове , "Сплендида"
от тук тръгват корабите за островите , а ние с такъв до Капри
имаше облази изведнъж
следва Капри
където има ленти по снимките е защото е снимано от автобуса през прозореца.
Неапол , трафикът
кооперациите
тук с охрана ограда и порта с градинки вътре
дори септември градът си е озеленен стабилно
крайбрежни булеварди
центъра , долу се виждат разкопките от метрото
е тука също
всичко е в реставрации с евро пари
търговски център изложбени галерии и антични разкопки на едно
подовете
на това му викат новия замък - той е от 1279 г всъщност ,наричат Кастел Нуово "Анжуйския мъж" - име, дадено му в чест на неговия строител Карл I Анжуйски. Тук освен безброй короновани особи и един папа са живели художникът Джото и поетите Петрарка и Бокачо. Срещу крепостта се намира галерията "Умберто I" - изключително луксозен покрит базар с кръстообразен план дето по горе е пусната . Наблизо е кралският дворец "Палацо Реале", построен за испанския крал Филип III- той е горе на хълма , но не знам дали го има в тези снимки .Пристанището е отсреща през булеварда
входа му
вътре в дворовете типичните чики рики за всяка южна нация - сцена за изява на този и онзи
готическите замъци са доста грозни , за сметка на което солидни
Неапол откъм залива
пристанището
плаващите градове , "Сплендида"
от тук тръгват корабите за островите , а ние с такъв до Капри
имаше облази изведнъж
следва Капри
Re: Неапол , Капри , Рим , Тиволи , Пиза , Флоренция
Капри
снимки от нета , да са слънчеви
Има два варианта – да заобичате или да намразите Капри. Ако сте любители наприродните чудеса , легендите и комбинацията от екзотика и древни руини, то този остров е точно за вас. Ако обаче избягвате шумните, гъстонаселени курорти, претруфените хотели и заведения и твърде многото разходи, по-добре стойте далеч от него. Просто защото стъпите ли в Капри, местната атмосфера така ще ви завладее, че няма да усетите как портфейлът ви изтънява, времето напредва, а на вас ви остават толкова много места за посещение.
Самият факт, че великата римска династия на Августите е избрала остров Капри за своя резиденция, говори сам за себе си. Плетеницата от стари римски пътища, останките от множеството римски вили и съхранените археологически съкровища ще запълнят времето ви между шопинг обиколките , дегустацията на местни деликатеси и вина и танцуването в нощните клубове. А ако проявите достатъчно търпение да се задържите малко по-дълго време на едно място, имате съвсем реалния шанс да видите лично безброй звезди от световния шоубизнес, които не пропускат случай да си починат за ден-два в разкоша, който предлага остров Капри. Затова не забравяйте фотоапарата!
Разположение
Капри е скалист остров в Тиренско море, част от региона Кампания в провинция Неапол в южна Италия. На север граничи с Неаполитанския залив, а на юг – със Салернския залив. Отстои на 36 км от Неапол, на 5 км от Соренто и недалеч от древния Помпей и величествения Везувий. На остров Капри има два града - главният – Капри, и разположеният в платото над него Анакапри, както и две пристанища – главното Marina Grande и по-малкото Marina Piccola.
Природата на Капри е съчетание от гъста растителност, ниски планини (най-високата точка е областта Монте Соларе, висока 586 м., откъдето се разкрива великолепна гледка към целия остров и където се намира построената в началото на XIX в „крепост на Брут“ по времето, когато се водели битките между Англия и Франция) и безкрайна морска шир с неустоимо красиви заливи и скални образувания. Придвижването до Капри става най-лесно с корабче от близките градове, а на самия остров има добре устроена пътна мрежа както и въжен лифт, с който се стига до централната част на града.
История
Капри - разкош сред скалите
И до днес се водят спорове кои са били първите заселници на остров Капри. Според някои още преди 2000 години, очарован от красотата му, римският император Август решава да го присвои, а неговият последовател Тиберий го прави свой дом. Според биографическите данни за живота му, Тиберий бил прочут със скандалното си поведение на острова. Според други, първите колонисти на Капри били гърците. Те дали и името на острова (на гръцки „капрос“ - див глиган). И в двата случая, те са оставили своите следи – днес можете да видите руините от вилите и двореца на Тиберий, статуята на Цезар, градината на Август и античните тераси с панорамен изглед към морето.
Малко по-късно в земите на Капри се заселват монаси, които построяват манастира „Сан Джакомо“ в опит да защитят острова от сарацините. По време на Наполеоновите войни французите окупират град Анакапри. През 1826 г. съвсем случайно при посещението си в Капри германският поет Аугуст Копиш открива „Лазурната пещера“ (Grotta Azzura), която за кратко време превръща острова в атрактивна дестинация за художници, поети, писатели, кралски особи и знаменитости. В началото на XX в. е построено главното пристанище Marina Grande и така туризмът се превръща в един от основните икономически отрасли на Капри. Днес островът се слави като средище на богати и знаменити личности, които се чувстват в свои води, заобиколени от лукс, блясък и разкош.
Забележителности
Самият остров Капри е сам по себе си атракция. Живописните гледки, скалистите морски брегове и очарователните спираловидни пътища, откриващи спираща дъха панорама, са подплатени с исторически факти и културни доказателства. Една пешеходна разходка ще ви позволи да изследвате останките от императорските покои (сред които трябва да обърнете по-специално внимание на Вила Йовис и Вила Дамекута), да се разходите до Неаполитанския залив и скалите Фаралиони, по Via Krupp до градините на Август и до манастира „Сан Джакомо“, където сега се помещават училище и галерия.
Да, споменахме и легенди. Една от главните атракции на остров Капри е феноменът „Лазурната пещера“, която е задължителна спирка на всички посетители. Тя се намира на самия морски бряг в северната част на острова, а дъното й е под водата. Тъй като входът е много нисък, когато преминава лодка през него, туристите трябва да легнат, докато водачът им я издърпа със специална верига. Заради странното завихряне на вятъра във вътрешността й, от векове насам се смята, че това всъщност са чародейните гласове на морските сирени, които обитават тези земи. През Втората световна война екипажи на италиански, английски и германски подводници твърдели, че уредите им улавяли странни звукови вълни в морето. Пещерата е декорирана със статуи, в които тюркоазеносинята вода се отразява и така се създава усещането за една лазурносиня реалност. Дневната светлина прониква през подводен отвор точно под входа, пречупва се през водната повърхност и осветява вътрешността. В същото време, във водата се отделят мехурчета, които създават едно сребристо сияние.
Капри - разкош сред скалите
Другият обгърнат в тайнство природен феномен на остров Капри са скалите Фаралиони. Това са три варовикови скали в Неаполитанския залив, всяко от които има свое име. Скалата Stella все още е свързана със сушата, втората - Mezzo и третата Scopolo се простират навътре в морето. Единствено на Scopolo вирее редкият животински вид „син гущер“, а в Mezzo е прокопан естествен тунел, който е известен по целия свят. Тази част на остров Капри е привличала не само римляните, които са строели вилите си тук, но и множество хора на изкуството и предприемачи, които са издигнали едни от най-красивите имения и хотели тук в началото на XX в.
Само на 15 минути пеша от скалите Фаралиони, се намира още една впечатляваща природна забележителност на Капри – Естествената арка. Оформена в скалите, тя открива приказна гледка към долината и морето, а на пейка, поставена на специално изградена платформа, можете почти да седнете под арката.
В югозападната част на остров Капри се намира построеният през 1866 г. фар Пунта Карена с впечатляваща осмоъгълна кула, който е един от най-важните за Тиренско море и вторият (след този в Генуа) по мощност на осветяване в Италия.
Ако докато се разхождате внезапно изпитате желание да поразсъждавате върху нещата от живота, ако красотата на Kапри и природните феномени са породили у вас екзистенциални въпроси за произхода на всичко, което ви заобикаля, то на остров Капри има едно място, където може и да намерите отговорите, които търсите. Това е Философският парк в покрайнините на град Анакапри, където на малки табели разпръснати по пътя ви, ще прочетете прозренията на 60 западни философи. Паркът е създаден през 2000 г. по идея на шведския професор Гунар Адлер – Карлсон и съпругата му.
това ще ви го каже всеки екскурзовод , пък аз ще кажа че това е райско място , на около хвърлей навътре в морето , в залива срещу Неапол , с яки камънаци , лоши тесни пътища , ама тесни -за там се правят специялни автобуси рикши коли малки триколки , то са кози пътеки с градски транспорт! На места над парапета е ужасна гледката в урвите надолу и морето в краката. Има въжена линия седалков лифт през средата. Води до върха , умрях от страх , краката ти се мятат над хората на дворовете от където върви линията . Долу е осеяно с джапанки изпадали от нозете на туристите. На места е и над 20 метра над урва. Излъга ме екскурзоводката че било ниско , щях да я убия като слезохме обратно долу. Но пък от върха направихме страхотни снимки. Най невероятното преживяване беше на терасата на хотел Луна. От там гледката е страхотна , а къпещите се около яхтите хора в морето са като карфици. Посетихме музея на този на онзи , видяхме как бездетен швед умира и оставя имение което преминава собственост на Швеция и там вътре има консулство- какво да го прави тази държава този имот?! Местия поминък - мързел лежане легенди и сръдни между двата града Капри и Анакапри /едно време не се женели помежду си / производство на ликьора ЛИМОНЧЕЛО моля ви се , от огромни криви лимони , гемеджийство и каране на бързите катери до брега , производство на парфюмчета пак есенции и т.н. , освен лимончелото се прави и грапа - ракия от лимони. Доста пивка. И скъпички като сувенири , разбира се ! По пристанището кръчми хотели кафенета и разбира се пици пици пици , не знам какво е това от едни тъпи теста и фидета намачкани на ленти , да им сипеш пържени домати отгоре с треви вътре и отгоре каквото си обрал из хладилника и от ТОВА ДА ПРОИЗВЕДЕЩ ЦЯЛ НОВ КЛОН НА СВЕТОВНАТА КУХНЯ? обаче е факт! Това са всъщност пиците талятели фалятели върджиоли пластелини , и те са измислени в най бедните краища на италианския юг ! Там където няма нищо друго освен брашно , едни раирани местни големи домати , ригани босилеци , пресни сирена разни и осолени меса каквито са прошутата и хамоните. И мортаделллата , салам смръдлив на чесън с огромни басамаци сланина вътре , нещо като нашия камчия народен чеснов , дето и кучетата не го ядат. Неща италианските ултраси тук да мислят че не харесвам таз държава и тоз народ- напротив , възхищавам им се напълно. Те и гърците МОГАТ да правят от пръдня боя. Това е доказано.
И ей така в шеги и закачки островът свърши , сега ще ви намятам картичките и всеки ще разбере какво гледа от описаното
снимки от нета , да са слънчеви
Има два варианта – да заобичате или да намразите Капри. Ако сте любители наприродните чудеса , легендите и комбинацията от екзотика и древни руини, то този остров е точно за вас. Ако обаче избягвате шумните, гъстонаселени курорти, претруфените хотели и заведения и твърде многото разходи, по-добре стойте далеч от него. Просто защото стъпите ли в Капри, местната атмосфера така ще ви завладее, че няма да усетите как портфейлът ви изтънява, времето напредва, а на вас ви остават толкова много места за посещение.
Самият факт, че великата римска династия на Августите е избрала остров Капри за своя резиденция, говори сам за себе си. Плетеницата от стари римски пътища, останките от множеството римски вили и съхранените археологически съкровища ще запълнят времето ви между шопинг обиколките , дегустацията на местни деликатеси и вина и танцуването в нощните клубове. А ако проявите достатъчно търпение да се задържите малко по-дълго време на едно място, имате съвсем реалния шанс да видите лично безброй звезди от световния шоубизнес, които не пропускат случай да си починат за ден-два в разкоша, който предлага остров Капри. Затова не забравяйте фотоапарата!
Разположение
Капри е скалист остров в Тиренско море, част от региона Кампания в провинция Неапол в южна Италия. На север граничи с Неаполитанския залив, а на юг – със Салернския залив. Отстои на 36 км от Неапол, на 5 км от Соренто и недалеч от древния Помпей и величествения Везувий. На остров Капри има два града - главният – Капри, и разположеният в платото над него Анакапри, както и две пристанища – главното Marina Grande и по-малкото Marina Piccola.
Природата на Капри е съчетание от гъста растителност, ниски планини (най-високата точка е областта Монте Соларе, висока 586 м., откъдето се разкрива великолепна гледка към целия остров и където се намира построената в началото на XIX в „крепост на Брут“ по времето, когато се водели битките между Англия и Франция) и безкрайна морска шир с неустоимо красиви заливи и скални образувания. Придвижването до Капри става най-лесно с корабче от близките градове, а на самия остров има добре устроена пътна мрежа както и въжен лифт, с който се стига до централната част на града.
История
Капри - разкош сред скалите
И до днес се водят спорове кои са били първите заселници на остров Капри. Според някои още преди 2000 години, очарован от красотата му, римският император Август решава да го присвои, а неговият последовател Тиберий го прави свой дом. Според биографическите данни за живота му, Тиберий бил прочут със скандалното си поведение на острова. Според други, първите колонисти на Капри били гърците. Те дали и името на острова (на гръцки „капрос“ - див глиган). И в двата случая, те са оставили своите следи – днес можете да видите руините от вилите и двореца на Тиберий, статуята на Цезар, градината на Август и античните тераси с панорамен изглед към морето.
Малко по-късно в земите на Капри се заселват монаси, които построяват манастира „Сан Джакомо“ в опит да защитят острова от сарацините. По време на Наполеоновите войни французите окупират град Анакапри. През 1826 г. съвсем случайно при посещението си в Капри германският поет Аугуст Копиш открива „Лазурната пещера“ (Grotta Azzura), която за кратко време превръща острова в атрактивна дестинация за художници, поети, писатели, кралски особи и знаменитости. В началото на XX в. е построено главното пристанище Marina Grande и така туризмът се превръща в един от основните икономически отрасли на Капри. Днес островът се слави като средище на богати и знаменити личности, които се чувстват в свои води, заобиколени от лукс, блясък и разкош.
Забележителности
Самият остров Капри е сам по себе си атракция. Живописните гледки, скалистите морски брегове и очарователните спираловидни пътища, откриващи спираща дъха панорама, са подплатени с исторически факти и културни доказателства. Една пешеходна разходка ще ви позволи да изследвате останките от императорските покои (сред които трябва да обърнете по-специално внимание на Вила Йовис и Вила Дамекута), да се разходите до Неаполитанския залив и скалите Фаралиони, по Via Krupp до градините на Август и до манастира „Сан Джакомо“, където сега се помещават училище и галерия.
Да, споменахме и легенди. Една от главните атракции на остров Капри е феноменът „Лазурната пещера“, която е задължителна спирка на всички посетители. Тя се намира на самия морски бряг в северната част на острова, а дъното й е под водата. Тъй като входът е много нисък, когато преминава лодка през него, туристите трябва да легнат, докато водачът им я издърпа със специална верига. Заради странното завихряне на вятъра във вътрешността й, от векове насам се смята, че това всъщност са чародейните гласове на морските сирени, които обитават тези земи. През Втората световна война екипажи на италиански, английски и германски подводници твърдели, че уредите им улавяли странни звукови вълни в морето. Пещерата е декорирана със статуи, в които тюркоазеносинята вода се отразява и така се създава усещането за една лазурносиня реалност. Дневната светлина прониква през подводен отвор точно под входа, пречупва се през водната повърхност и осветява вътрешността. В същото време, във водата се отделят мехурчета, които създават едно сребристо сияние.
Капри - разкош сред скалите
Другият обгърнат в тайнство природен феномен на остров Капри са скалите Фаралиони. Това са три варовикови скали в Неаполитанския залив, всяко от които има свое име. Скалата Stella все още е свързана със сушата, втората - Mezzo и третата Scopolo се простират навътре в морето. Единствено на Scopolo вирее редкият животински вид „син гущер“, а в Mezzo е прокопан естествен тунел, който е известен по целия свят. Тази част на остров Капри е привличала не само римляните, които са строели вилите си тук, но и множество хора на изкуството и предприемачи, които са издигнали едни от най-красивите имения и хотели тук в началото на XX в.
Само на 15 минути пеша от скалите Фаралиони, се намира още една впечатляваща природна забележителност на Капри – Естествената арка. Оформена в скалите, тя открива приказна гледка към долината и морето, а на пейка, поставена на специално изградена платформа, можете почти да седнете под арката.
В югозападната част на остров Капри се намира построеният през 1866 г. фар Пунта Карена с впечатляваща осмоъгълна кула, който е един от най-важните за Тиренско море и вторият (след този в Генуа) по мощност на осветяване в Италия.
Ако докато се разхождате внезапно изпитате желание да поразсъждавате върху нещата от живота, ако красотата на Kапри и природните феномени са породили у вас екзистенциални въпроси за произхода на всичко, което ви заобикаля, то на остров Капри има едно място, където може и да намерите отговорите, които търсите. Това е Философският парк в покрайнините на град Анакапри, където на малки табели разпръснати по пътя ви, ще прочетете прозренията на 60 западни философи. Паркът е създаден през 2000 г. по идея на шведския професор Гунар Адлер – Карлсон и съпругата му.
това ще ви го каже всеки екскурзовод , пък аз ще кажа че това е райско място , на около хвърлей навътре в морето , в залива срещу Неапол , с яки камънаци , лоши тесни пътища , ама тесни -за там се правят специялни автобуси рикши коли малки триколки , то са кози пътеки с градски транспорт! На места над парапета е ужасна гледката в урвите надолу и морето в краката. Има въжена линия седалков лифт през средата. Води до върха , умрях от страх , краката ти се мятат над хората на дворовете от където върви линията . Долу е осеяно с джапанки изпадали от нозете на туристите. На места е и над 20 метра над урва. Излъга ме екскурзоводката че било ниско , щях да я убия като слезохме обратно долу. Но пък от върха направихме страхотни снимки. Най невероятното преживяване беше на терасата на хотел Луна. От там гледката е страхотна , а къпещите се около яхтите хора в морето са като карфици. Посетихме музея на този на онзи , видяхме как бездетен швед умира и оставя имение което преминава собственост на Швеция и там вътре има консулство- какво да го прави тази държава този имот?! Местия поминък - мързел лежане легенди и сръдни между двата града Капри и Анакапри /едно време не се женели помежду си / производство на ликьора ЛИМОНЧЕЛО моля ви се , от огромни криви лимони , гемеджийство и каране на бързите катери до брега , производство на парфюмчета пак есенции и т.н. , освен лимончелото се прави и грапа - ракия от лимони. Доста пивка. И скъпички като сувенири , разбира се ! По пристанището кръчми хотели кафенета и разбира се пици пици пици , не знам какво е това от едни тъпи теста и фидета намачкани на ленти , да им сипеш пържени домати отгоре с треви вътре и отгоре каквото си обрал из хладилника и от ТОВА ДА ПРОИЗВЕДЕЩ ЦЯЛ НОВ КЛОН НА СВЕТОВНАТА КУХНЯ? обаче е факт! Това са всъщност пиците талятели фалятели върджиоли пластелини , и те са измислени в най бедните краища на италианския юг ! Там където няма нищо друго освен брашно , едни раирани местни големи домати , ригани босилеци , пресни сирена разни и осолени меса каквито са прошутата и хамоните. И мортаделллата , салам смръдлив на чесън с огромни басамаци сланина вътре , нещо като нашия камчия народен чеснов , дето и кучетата не го ядат. Неща италианските ултраси тук да мислят че не харесвам таз държава и тоз народ- напротив , възхищавам им се напълно. Те и гърците МОГАТ да правят от пръдня боя. Това е доказано.
И ей така в шеги и закачки островът свърши , сега ще ви намятам картичките и всеки ще разбере какво гледа от описаното